آفرین برشما آقای اصغر زاده

صحبت هائی که اخیرا آقای ابراهیم اصغر زاده یکی از رهبران دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در ماجرای تسخیر سفارت آمریکا در سال پنجاه و هشت با نیویورک تایمز کرده است را به نقل از سایت انتخاب بخوانید. قسمت های رنگی تاکید من بر روی مطلب است. هیچ نیازی به تعبیر و تفسیر ندیدم الا آنچه در بعد مقاله آورده ام.
——————————————–
دوشنبه ۱۵ آبان ماه ۱۳۸۵
اصغرزاده در گفت و گو با نیویورک تایمز: احمدی نژاد می گفت، به جای سفارت آمریکا، سفارت شوروی را اشغال کنیم/ می خواهم به کارتر بگویم من تغییر کرده ام، مرا بپذیر
خبرگزاري انتخاب : اصغرازده در مورد «حضور کمرنگ رییس جمهور ایران در ماجرای تسخیر سفارت آمریکا»، گفت: رسانه های آمریکا از ابتدای پیروزی احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری می نویسد که وی یکی از رهبران اصلی تسخیر لانه جاسوسی بوده است، اما واقعیت چیز دیگری است.
خبرگزاري انتخاب : روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا گفت و گویی با ابراهیم اصغر زاده یکی از رهبران اصلی تسخیر سفارت آمریکا انجام داده است.
به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری «انتخاب»، نیویورک تایمز می گوید: ابراهیم اصغرزاده قرار است برای دیدار با جیمی کارتر رییس جمهور اسبق آمریکا راهی این کشور شود.
عضو سابق شورای شهر در این مورد ابراز امیدواری می کند، جیمی کارتر به عنوان کسی که جایزه نوبل صلح گرفته، مرا به عنوان فردی که دچار تغییر شده و برای صلح تلاش میکند، بپذیرد.
وی می گوید: می خواهم به جیمی کارتر بگویم، من تغییر کرده ام.
ابراهیم اصغرازده در مورد «حضور کمرنگ رییس جمهور ایران در ماجرای تسخیر سفارت آمریکا»، گفت: رسانه های آمریکا از ابتدای پیروزی احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری می نویسد که وی یکی از رهبران اصلی تسخیر لانه جاسوسی بوده است، اما واقعیت چیز دیگری است.
عضو سابق شورای شهر با اشاره به این که «من، محسن میردامادی و عباس عبدی، برنامه ریزان اصلی تسخیر سفارت آمریکا بودیم»، گفت: آن روزها محمود احمدی نژاد رییس جمهور فعلی ایران می گفت که خطر کمونیسم بیش از آمریکاست و معتقد بود باید سفارت شوروی به جای آمریکا تسخیر شود.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «انتخاب»، عضو سابق شورای شهر با انتقاد از نوع سخنان و گفتار احمدی نژاد در اظهاراتش ، اضافه کرد: احمدی نژاد رییس جمهور ایران است و نحوه سخنرانی او باید با جمعی از دانشجویان با ایده ضد آمریکایی تفاوت کند.
اصغرزاده گفت: قرار بر این بود که ماجرای تسخیر سفارت آمریکا در عرض دو روز به پایان رسد و وجهه ای سمبولیک پیدا کند، اما این مسئله از دستمان خارج شد و گروگانگیری ما بسیار طولانی تر شد.
اصغرزاده در پایان با بیان این مطلب که «اگر بدانم که عذرخواهی من تنش موجود را کاهش می دهد، این کار را انجام خواهم داد»، گفت: اگر رابطه دو کشور در گرو یک عذرخواهی است، من بهای آن را پرداخت می کنم.
————————————————-
در ضمن شجاعت آقای اصغرزاده در بیان اینکه تغییر کرده اند و حاضر به عذر خواهی هستند از نظر من ستودنی و مثال زدنی است. در جامعه ما هیچ کس به دیگری نمی گوید»ببخشید» و دست آخر می گویند «آره، کردم که کردم، خوب کردم، که چی؟» و زل می زنند توی چشمهایت. ایشان دارند از تغییر در دیدگاههای سیاسی و فردی شان و نیز عذر خواهی صحبت می کنند. کدامیک از ما تا این حد شجاع هستیم؟ از جانب خودم می گویم من که اصلا چنین کاری را نمی کردم. آفرین برشما آقای اصغر زاده.
پاسخی بگذارید

