نامه سر گشاده

به نوشته اين روزنامه اقدام بوش در راستاي سياست جديد آمريكا با حمايت عربستان سعودي،‌ اردن و مصر به همراه اسرائيل براي جلوگيري از نفوذ گسترده ايران در منطقه است.

نامه سر گشاده سپاس و تشکر وبلاگ «نگاهی دیگر» به مدیریت «ققنوس» به ریاست جمهوری ایران

اسلامی

جناب آقای محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران

با عرض سلام

به این وسیله موفقیت اعجاب برانگیز حضرتعالی در نشاندن اسرائیل و عربستان در کنار یکدیگر و به عنوان متحد در رویاروئی شان با ایران را به شما و همه دست اندرکاران سیاست خارجی ایران تبریک عرض می کنم. این اولین بار است از زمان تاسیس اسرائیل در سال ۱۹۴۸ تا کنون که این دو دشمن خونی و دینی و ایدئولوژیکی در مورد موضوعی و مطلبی با هم اتفاق نظر دارند و در آن صاحب منافع مشترک هستند. احسنت بر شما و تیم سیاست خارجی تان. که باور می کرد سرزمینی که اسلام از آن سر بر کشید و هنوز خود را تنها وارث قانونی اسلام می داند بتواند با دولتی که بر مبنای اسکان یهودیان جهان تحت یک پرچم تاسیس شده اهداف همسو داشته باشند. یک سال و نیم پیش که باور می کرد که ارتش اسرائیل که پرسنل آن یهودی سفت و سخت هستند و ارتش عربستان سعودی با پرسنل مسلمان دو آتشه که بنا به سابقه تاریخی مذهبی شان هر یک دیگری را نجس می داند بتوانند به فکر این بیافتند که امکان دارد در عملیاتی بر علیه یک دشمن مشترک وارد عمل گردند. اینان در اصل با ریشه و اساس یکدیگر مخالفند و چشم دیدن هم دیگر را ندارند و برای اولین بار در تاریخ معاصر (و غیر معاصر) حضرتعالی توانستید اینان را با هم آشتی دهید و علیه کشور خودتان متحدشان کنید. دست مریزاد.

جناب آقای رئیس جمهور

در این یک سال و نیمی که از عمر دولت شریف سرکار می گذرد باورهای من ملحد بی دین به همان قاعده ای که در مصاحبه با کریستین امانپور خبرنگار سی ان ان در اوائل کارتان فرمودید حدود ۳۶۰ درجه چرخیده و تغییر کلی کرده! من مطمئن هستم که دیگرانی که با خون خود این نهال مقدس را آب یاری کردند نیز در قبر دارند ۳۶۰درجه دور خودشان می چرخند با این کارها که شما کرده اید و نتایجی که به دست آورده اید.

دیروز در خیابان یکی از همین افراد بی خانمان نیمه دیوانه جلوی من را گرفت و گفت «می دانی من یک نهنگ دارم در وان حمام خانه ام و به تازگی فیل هندی ام که در حیاط خانه نگهش می دارم از این نهنگ حامله است؟». بر خلاف دیگر مردمان که رد می دادند و می رفتند و کسی این بابا را جدی نمی گرفت من ناگهان به یاد شما افتادم. نه به این خاطر که مشاعر این بابا ایراد داشت،‌نه! بلکه به این خاطر که فکر کردم حالا که پس از شصت سال رجز خوانی و عربده کشی و فحش و فضیحت به همدیگر اعراب و اسرائیل توانستند در جبهه واحدی قرار بگیرند به یمن دست آوردهای دولت سرکار چرا یک نهنگ و یک فیل نتوانند کلبه عشق شان را بنا نمایند و یکدیگر را باردار کنند؟ حالا وان حمام آن بی خانمان برای نهنگ کوچک است مشکلی نیست و به یمن دست آوردهای دانشمندان جوان ما در زمینه های هسته ای می توانیم وان بزرگتری را در وسط اقیانوس اطلس یا آرام بسازیم!

جناب آقای احمدی نژاد

پیشنهاد می کنم برای تشکر از تیم سیاست خارجی تان از آنان مجسمه طلا بسازیم ولی برای صرفه جوئی در هزینه ها فقط کافی است هر کدام را در طلای مذاب فرو بریم و سپس درشان آوریم تا خشک شوند و بعد آنها را بر سر در وزارت امور خوارج …ببخشید، وزارت امور خارجه نصب کنیم تا از ایشان قدر دانی به عمل آید.

حضرت آقای رئیس جمهورموفقیتی از این دست در سیاست خارجه یک کشور در هر قرن فقط یک بار رخ می دهد. اگر تیم مذاکره کننده اتمی تان هم از اینگونه موفقیت ها که تیم سیاست خارجی تان به دست آورده به دست آورد که مراکز هسته ای نطنز و بوشهر بدون نیاز به حمله بیگانه منفجر می گردند و به آسمان می روند. خواهش می کنم یا تیم سیاست خارجی تان را قرنطینه کنید یا تیم مذاکره کننده اتمی تان را.
زیاده جسارت است. با تقدیم احترام

پرنده افسانه ای

ققنوس

پاسخی بگذارید

