«تحول عظیم» در دنیا حتما؛‌ تکمیل نیروگاه، شاید

رييس جمهور در پاسخ به اين سوال كه نظرتان درباره‌ي تعلل روس‌ها در تكميل نيروگاه بوشهر چيست، گفت: در ملاقاتي كه با آقاي پوتين داشتم او گفت نيروگاه را طبق برنامه‌ تمام خواهند كرد و فكر مي‌كنم اين كار را خواهند كرد.

کاملا درست است. حالا منظور آقای پوتین (و به تبع او آقای احمدی‌نژاد) از «برنامه» کدام «برنامه» بوده معلوم نیست.

 ممکن است منظور برنامه‌ای بوده که روسیه با ایران دارد، همین برنامه‌ای که حدود هفت هشت سال است به تاخیر افتاده از زمان تحویلی که در ابتدا قرار بود و منظور از «تمام کردن» آن هم تحویل نیروگاه به ایران است.

 ممکن هم هست که منظور از «برنامه» برنامه‌ای است که بین روسیه و آمریکا در موردش توافق شده که روسیه فعلا نیروگاه را برای ایران تکمیل نکند و ایران را در خماری هسته‌ای بگذارد و «تمام‌کردن» هم شاید به معنای «تمام شدن کار» نیروگاه بتوسط جنگ‌طلبان آمریکائی است.

حالا که این حرف‌ها را گفتم، این یکی را هم بگویم. به آن «فکر می‌کنم» گفتار آقای احمدی‌نژاد خوب توجه کنید. از «قطعیت» خبری نیست. نمی‌گوید «حتما» چنین خواهند کرد، بلکه می‌گوید «فکر می‌کنم». جانم! آدمی که می‌گوید «می خواهم بشارتی هم به شما بدهم. به فضل الهی دنیا در آستانه تحولی عظیم است. آنقدر نشانه هایش آشکار است که کسی نخواهد ببنید باید چشمها را ببندد و یک چیزی هم روی آن ببندد!»، آدمی که با این قطعیت صحبت از «تحول عظیم» در دنیا می‌کند، درباره تکمیل نیروگاه بوشهر می‌گوید «فکر می‌کنم». راستی چگونه است که ایشان به این راحتی آینده دنیا را با قطعیت تمام پیش‌بینی می‌کنند ولی درباره زمان تکمیل و آینده یک نیروگاه اتمی در کشور خودشان با عدم قطعیت سخن می‌گویند؟

3 پاسخ to “«تحول عظیم» در دنیا حتما؛‌ تکمیل نیروگاه، شاید”

  1. کیوان مهرنیا Says:

    با سلام
    ورد پرس خوبه ولی به سادگی وبلاگ قبلیتون عادت کرده بودم
    اینکه با هربار رفتن موس روی لینک،جیک و جیک یه صفحه کوچولو میخواد باز بشه یه نمه آزار دهنده نیست؟

    با تشکر به خاطر به روز بودن و نکته سنجی های شما

  2. lord13 Says:

    من هم از حرف های دیروز خندیدم وهم از عصبانیت داشتم می ترکیدم!میگه پرونده هسته ای مختومه شده!میگه من از برنامه های آمریکا خبر دارم حمله ای در کار نیست!
    دیگه دارم به سلامت عقلی اش شک حسابی می کنم.
    موفق باشی

  3. محمدصادق الحسینی Says:

    آقای رییس جمهور ما به کارهای عظیم عادت دارند، از اینروست که در آن موارد با قطعیت سخن می گویند!
    اما این باز یک پله پیشرفت است! در این دو سال دیده اید که ایشان از شاید و فکر می کنم و ممکن است و قس علی هذا استفاده کرده باشد؟
    آفرین محمود جان!

پاسخی بگذارید

