کامنت وارده از «دشت سبز»

کامنت وارده از دوستی بنام «دشت سبز» در پای مطلب «مناجات برای سوسک شدن آدم‌ها و آدم شدن سوسک‌ها»:

————————–

و من بتولهم منکم فهو منهم . ایمان چیزی است که شما هرگز از آن سر در نخواهید آورد. کافر به کفرستان خود خوش است و مومن به دیار مومنان. خداوند شما را به خداوندگارانتان ببخشد و مار ا به خداوندگارمان. شما در کنف حمایت ممالک آزادی که میلیارد میلیارد دزدی می کنند و سالهاست حق ممالک محروم را می خورند آزادی بیان داشته باش و ما هم هرگز چنین آزادی بیانی را نمی خواهیم. ملتی که رضایت می دهد سردمداران مملکتش کرور کرور حق هند و آفریقا و آسیا را بخورد تا او بتواند به شکم چرانی های کثیف خود بپردازد قدرت دیدن رگ گردن ملل محروم و سوخته شدن پرچم خود را حد اقل داشته باشد. انشاءالله روزی این شکمبارگان دزد به سزای اعمال خویش خواهند رسید و همانان سزای کسانی را که سر درآخور آنان دارند خواهند داد.

—————————–

خدمت این دوست عزیز عرض می‌کنم که:

اول) بسیار سپاسگزارم که علیرغم مخالف بودن‌تان با عقائد من، لطف کرده‌اید و نظر خودتان را برای من و دیگر دوستان اینجا نگاشته‌اید.

دوم) اجازه بدهید آیه یا حدیثی را که در بالا گفته‌اید ترجمه کنم: «و آن کس از شما که آنان را دوست بدارد از ایشان است». اما در همینجا باید عرض کنم که من جهان غرب را دوست ندارم. جهان غرب را وسیله در دسترس می‌دانم، مسلما بهتر از آن هم می‌تواند در طول قرون و اعصار آینده بوجود آید. انگار که شما دوست عزیز بخواهید فرزند خود را به مدرسه بفرستید. می‌دانید که مدارس بهتری هم وجود دارند ولی با توجه به بعد مسافت و امکانات مالی خودتان و مسائلی از این دست، مدرسه خاصی را انتخاب می‌کنید تا بعدا که در زندگی مادی‌تان گشایشی حاصل شد، کودک‌تان را به مدرسه بهتری بفرستید. جهان غرب نمونه کاملی از هیچ چیز نیست اما فعلا «کار راه انداز»ترین چیزی است که در دسترس بشر است.

سوم)‌ در مورد «ایمان» که فرموده‌اید «ایمان چیزی است که شما هرگز از آن سر در نخواهید آورد» اجازه می‌خواهم از حضورتان که قدری لحن خودم را با شما تند کنم. دوست من مگر شما از درون قلب من خبر دارید؟ مگر می‌دانید که بین من و خدائی که خالق من است چه می‌گذرد؟ مگر شما «ایمان سنج» دارید؟ اصلا چه کسی گفته که شما «متر و معیار» ایمان من -و احیانا دیگر مردم- باشید؟ مگر شما -استغفرالله- معصوم هستید؟

گیرم که من از دید شما در اردوگاه کفر باشم. مگر «حرّ بی یزید ریاحی» نبود؟‌ مگر خودش عامل به محاصره در آمدن حضرت امام حسین (ع) و دیگر یارانش نبود؟ آیا امام معصوم (ع) آمد و «ایمان» او را زیر سوال برد؟ ابدا. آمد و او را به خدای خودش حوالت داد. دست آخر هم «حرّ» متوجه اشتباهش شد و راه خود را تصحیح کرد و در کنار آنکس که باید قرار گرفت و شهید شد.

آیا پیامبر اسلام (ص) نمی‌دانست که ابوسفیان از ترس جان اسلام آورده؟‌ آیا نمی‌دانست که در وی ایمانی وجود ندارد؟ می‌دانست ولی به احترام رابطه قلب یک مخلوق با خالق هیچ نگفت. خدائی که از «حبل‌الورید» (=رگ گردن) به من و شما نزدیک‌تر است، با همان پاره‌ای از روح خویش که در ما دمیده رابطه‌ای نزدیک و مقدس دارد که پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) نیز در مقابل آن به احترامش سکوت می‌کند. موکدا از حضورتان درخواست می‌کنم سعی در اندازه گیری ایمان هیچ‌کس نفرمائید که قضیه رازی است بین خالق و مخلوق و نه غیر.

چهارم) فرموده‌اید که «کافر به کفرستان خود خوش است و مومن به دیار مومنان» صحیح می‌فرمائید. هرکس با عقیده خود خوش است. این وظیفه من و شما (ی نوعی)‌ است که با صحبت با یکدیگر بتوانیم راه صحیح را بیابیم.

پنجم) از «خداوندگاران» من صحبت کرده‌اید. دوست عزیز، من یک خدای واحد دارم که ناظر بر همه اعمال و رفتار و کردار و شئونات زندگی من است. «رحمان» و «رحیم» است و «ستارالعیوب». خیلی هم دوستش دارم و به او احترام می‌گذارم. هر وقت هم که خواست برم می‌دارد و می‌بردم در محضر «عدل» خودش و از من حساب و کتاب می‌خواهد. خدمت‌تان رسما اعلام می‌کنم که بجز به یک خدا به خدای دیگری معتقد نیستم. اگر منظورتان از «خدا» جنبه مجازی لغت است که مثلا می‌گوئیم فلان ماشین «خدا»ست و از این دست،‌ عنایت بفرمائید با توضیحی ذهن بنده را روشن کنید.

ششم) چرا آزادی بیان را نمی‌خواهید؟ آیا ریشه در همان میلیارد میلیارد دزدی غرب دارد؟ همان اتومبیلی که شما با آن به سر کارتان می‌روید هم ریشه در همان میلیارد میلیاردی دارد که غرب دزدیده و می‌دزدد. همان قرص سردردی که می‌خورید را این غربیان اختراع کردند. برقی که الان کامپیوتر من و شما را به هم وصل می‌کند نیز ریشه در همین دزدی‌های کلان اینان دارد. چرا یکی را خوب می‌دانید و یکی را بد؟ یا بروید مثل بن لادن در کوه و کمر و به شیوه بدوی زندگی کنید و منکر بشوید که چیز خوبی در جهان متمدن امروز هست و یا اینکه با سعه صدر بیشتری با سوغاتی‌های غرب برخورد کنید.

هفتم) اگر با تاریخ بشر آشنائی ندارید خدمت‌تان عرض می‌کنم که همواره در طول تاریخ ملل مختلف که از نظر نظامی یا اقتصادی قوی‌تر از باقی مردم هم‌عصر‌شان بودند حق دیگران را می‌گرفتند و می‌خوردند و «شکم‌چرانی» می‌کردند. چیزی نیست که از «آمریکا» یا «انگلستان» یا دیگری در آمده باشد. خود ما ایرانی‌ها هم رفتیم زدم هند را گرفتیم و «شکم‌چرانی» کردیم در چند قرن پیش. نمی‌گویم این ملل قوی کار خوبی می‌کرده‌اند یا می‌کنند،‌ خیر، منظورم این است که تا بوده چنین بوده. حال شما (نوعی) می‌خواهی فلک را سقف بشکافی و طرحی نو در اندازی، بسم‌الله، فقط یادت باشد که صدها هزار سال در به این پاشنه چرخیده همانگونه که بشر بر روی دو پا راه رفته.

هشتم) من هم مثل شما امیدوارم که تمامی آنانی که دزدی‌های کوچک (مثل کیف‌زنی) و بزرگ (مثل اختلاس از بانک) و یا سوپر بزرگ (مثل دزدی انگلستان از نفت ایران قبل از دوران  زنده‌یاد محمد مصدق) کرده‌اند روزی به سزای اعمال‌شان برسند. من هم مثل شما امیدوارم که دستان جنبش‌های مختلف لبنان و عراق و افغانستان از جیب ملت ما به در آیند و از ما ندزدند. من هم مثل شما آرزو می‌کنم که هرکس بتواند پول ملت خودش را صرف رفاه زندگی آن ملت کند بجای آنکه یا با آن اسلحه از آمریکا و روسیه بخرد یا به بشار‌الاسد و دانیل ارتگا  و هوگو چاوز ببخشد‌شان.

نهم) مرجع ضمیر «همانان» در جمله آخرتان را متوجه نشدم. چه کسانی قرار است «سزای کسانی را که سر در آخور آنان دارند» را بدهند؟ یک بار دیگر جمله آخرتان را بخوانید و بفرمائید که منظورتان چه کسانی است.

دهم ) در صورتی که مایل بودید به این نوشته من پاسخ دهید (که امیدوارم اینگونه باشد)، خواهش می‌کنم با اشاره به هر بند آن پاسخ‌تان را بیان بفرمائید.

با تشکر مجدد از بیان نظرات‌تان و تقدیم احترام
ققنوس

7 پاسخ to “کامنت وارده از «دشت سبز»”

  1. lord13 Says:

    ایمان را حتی نزدیک ترین دوست آدم هم نمی تواند تشخیص دهد چه برسد از روی یک نوشته ه در آن بحثی از عقاید نشده! خدای من یکی که به این راحتی اطلاعیه بخشش صادر نمی کند که این عزیزمی خواهد بعدش هم این جناب رگش را نگه دارد برای کسانی که حق مردم محرومش را می خورند نه برای یک کاریکاتوریست!
    ققنوس عزیز مطلب قبلی ات آن قدر خوب بود که من دیگر لزومی برای نوشتن در مورد آن کاریکاتور ندیدم
    پیروز باشید

  2. lifeb4death Says:

    آقا شما چرا به خودتون گرفتین؟ به نظر نمی‌یاد با شما بوده باشند!
    ولله ما هر چی حساب می‌کنیم می‌بینیم که اون شکمبارگان دزد کثافت که پول ممالک محروم( از شعور و آگاهی البته)را می‌خورند رو باید توی شرکتهای بزرگ نفتی مثل توتال و BP , گازپروم و … جستجو کردن یا بدتر از اونها تازه به دوران رسیده‌های حریصی مثل رژیم کمونیستی چین یا رفیق کا.گ.ب ییمان جناب پوتین (که لنگه‌اش پیدانمیشه !!) .
    بعد باز تو حساب کتابامون دیدیم که اونهایی که سر در آخور این کثافتها دارند من و شما نیستیم اونهایی هستند که از برای این شکمبارگان رذل فرش قرمز می‌اندازند و به دزدیهاشون رسمیت می‌دهند و اون وسط لفت ولیسی هم می‌کنند.

    دوستمون هم زیاد نگران حق هند نباشند خودمان روی قیمت گاز جبران می‌کنیم.
    در ضمن کجای آفریقا پرچم آتش زدند؟
    راستی بهتره ایشون برای تورم شرایین گردنشون به یک پزشک مراجعه کنند چون انگار رگ گردنشون مسدود شده خون به مغزشون نمی‌رسه!

  3. Kash Says:

    http://www.dw-world.de/dw/article/0,2144,2775830,00.html

  4. doodo Says:

    خیلی جالب بود…یه نیکام به این بنداز:
    http://doodo.wordpress.com/

  5. فلفل Says:

    من هم فکر نمیکنم با شما بوده باشد ولی به هر حال جواب خوبی داده اید امیدوارم که دوباره بیاید و کامنت بگذارد یا بگوید منظورش این نبوده یا هم که به بند بند جواب دهد

  6. mychamber Says:

    به نظر من ایمان خیلی بده. ایمان چشم و عقل منطق آدم رو کور می‌کنه. ادم اگه از روی منطق و تفکر بفهمه چیزی درسته یا حتی نفهمه خیلی بهتر از اینه که با چشمان بسته و بدون تفکر و چرایی یه مسئله رو قبول کنه. ایمان کور تعصب کور میاره. و تعصب کور جهالت

  7. mosa Says:

    man tajikam , va daram yak taraneh va avaze bara jonba josh sabzeh shoma, va an ra beh hameh ham kalamanam hedia makonem. Arezo ma konam ke hama adamha ham bara in jonbojosh sabz maya konin , zenda basha mamlekate to.

پاسخی بگذارید

