چند تغییر کوچک و بزرگ

یک چندتا تغییر کوچک و یک تغییر بزرگ در اینجا داده‌ام. تغییرات کوچک شامل جابجا کردن منو‌های سمت راست اینجاست، مثلا قسمت جستجو را آورده‌ام بالای تقویم تا اگر شما مایل بودید چیزی را در گذشته نوشته‌های من پیدا کنید بتوانید به راحتی به مطالب مورد نظرتان دسترسی داشته باشید. بعنوان نمونه اگر مایل هستید مطالبی در این وبلاگ که در آن‌ها لغت «فلسطین» آمده را پیدا کنید می‌توانید با تایپ «فلسطین» (بدون گیومه البته) در قسمت جستجو مطالب مورد نظرتان را بیابید.

بخش «آخرین نظرات» را آورده‌ام بلافاصله زیر تقویم چرا که مثل هر بلاگر دیگری نظرات شما دوستان در هر زمینه‌ای برایم بسیار مهم است. یک بخش «پست‌های اخیر» هم راه‌انداخته‌ام (ورد پرس خودش دارد البته) که فعلا رفته آخر صفحه. حالا شاید یک کم باید بالا و پائینش کنم تا جایش را پیدا کند.

اما از اینها گذشته چیزی که امروز علیرغم یک روز کاری بسیار مزخرف توانست قلب من را به تالاپ تالاپ بیاندازد و حسابی هیجان‌زده‌ام کرده، ایجاد یک صفحه جدید است. وردپرس این قابلیت را دارد که می‌توانید ضمن نگاه داشتن بدنه صفحه اول وبلاگ، به تعداد نا محدود صفحات جانبی در کنار آن درست کنید. به چه درد می‌خورد؟ این یکی از آن کاربردها:

از وقتی وبلاگ راه انداختم همیشه دوست‌داشته‌ام که بتوانم با بازدیدکنندگان اینجا به بحث بپردازم (بخصوص آنهائی که نظرات مخالف من دارند). اما یک مشکل کار را سخت می‌کرد. در یک بحث «فروم» مانند بین من و یکی از خوانندگان، حوصله دیگرانی که مایل نیستند در این بحث شرکت کنند و یا جویای مطلب تازه هستند سر می‌رود. این است که ناچار بودم مطلب را پس از یکی دو تا رفت و آمد درز بگیرم و قضیه را تمام‌شده بپندارم.

اما از امروز در سمت راست و زیر «آخرین نظرات» بخش «صفحات» را فعال کرده‌ام. می‌توانم به هرکدام از مباحثات یک صفحه اختصاص بدهم و خودم و آن دوست مورد نظر هر آنچه و هر آنقدر که می‌خواهیم آنجا با هم گل بگوئیم و گل بشنویم. صفحه اصلی هم کماکان برای مطالب تازه استفاده می‌شود. هرکس که مایل بود مباحثات بین من و دیگران را دنبال کند می‌تواند کلیک کند روی عنوان موضوع و بیاید از اول تا آخر آن را بخواند.

خلاصه که خیلی هیجان‌زده هستم. خیر ببیند این وردپرس. در هر حال چراغ اول را هم (اگر ایشان اجازه بدهند) اختصاص داده‌ام به «سروش» عزیز که این چند روزه خیلی با هم بده بستان مطلب کرده‌ایم. تصمیم دارم که هربار مباحثه بین من و بازدیدکننده‌ای داغ شد، یک صفحه جدید برای مطلب بحث درست کنم و یک خلاصه از آنچه گذشته را آنجا بیاورم و از آن به بعدش هم من و هم علاقه‌مندان آن مبحث نظرات خودمان را پای همان صفحه می‌نویسیم. فقط ظاهرا باید یک منشی و یک تایپیست استخدام کنم برای این همه کار! خدا کند آنقدر وقت بماند که بتوانم به دوستان محترمی که لینک‌شان را در وبلاگ گذاشته‌ام هم سری بزنم و عرض ادبی بکنم. یا حق. برویم ببینیم چه می‌شود. علی‌ایحال هرکس مایل بود بپرد توی بحث من و «سروش» قدمش بر روی چشم من.

4 پاسخ to “چند تغییر کوچک و بزرگ”

  1. محسن وزیری Says:

    «آی تی نوشت دات نت» شروع به کار کرد!
    http://itnevesht.wordpress.com/2007/10/10/itneevsht-net/

  2. شیخ الشیوخ Says:

    مبارک تغییرات
    به سلامتی!!!!

  3. پژ Says:

    تغييرات رو نمي‌دونم چون واقعيت بار اوله كه دارم صفحه‌ي شما رو بي‌واسطه -فيدريدر اينا- مي‌بينم. ولي وقتي خودتون راضي باشيد، خلق الله هم بايد راضي باشند دگر!

    پ.ن
    با اجازه ي شما لينكيدمتان. باشد كه مقبول افتد!

  4. شبستان Says:

    فکر خیلی جالبی کردید.

پاسخی بگذارید

