باز هم «تاریخ»

جناب محمدی عزیز

این هم متن کامنت شما در پای پست قبلی « «تاریخ» ۶۰ ساله‌اش معتبرتر است یا ۱۴۰۰ ساله‌اش؟ »
—————————————
سلام
شايد نكته جالبي باشد وبا “دودوتا چهار تا “خيلي ساده به نظر بيايد كه اگر 60 سال دچار ترديد ميشود پس 1400سال كه حتما دچار ترديد ميشود.اما مسئله اي كه شايد عوام ومنور الفكر ها به ان توجه ندارندتفاوت بين دوربين وخبرنگار با حاملان وحي وائمه وعلمايي كه اهل تحقيق هستند باشد عده اي با يك ” برو بابا”ختم موضوع را اعلام ميكنند اما واقعا بايد رفت وبي تفاوت ماند.ناگفته نماند كه اين مسائل براي اهل علم ودانش اظهر و من الشمس است وبا شنيدن اين مسائل اگر اهل تسامح متساهل باشند لبخندي ميزنند وميگذرند .جسارتا بايد عرض كنم كه اگر اهل سياستيد وصاحب نظر واحتمالا مخالف دولت احمدي نژاد هيچ اشكالي ندارداختلاف نظر در هر سطحي باشد پسنديده است،اما ناجوانمردي وتشويش در اعتقادات انهم به خاطر” به به وچه چه”عده اي كه….اصلا درست نيست هولوكاست وروضه هاي حاج آقا محمدي(پيش نماز سابق محله )يك مغالطه زشت وچندش آور است نه به خاطر اينكه آخوند است واحترام آنها …به هيچ وجه ،بلكه به دليل شك و ترديدايجاد كردن در ذهن وفكر جواناني كه مميزي در خصوص نظرات حضرت والا ندارند.در صورت امكان در كنار مطالب فوق اين نوشته را قرار دهيد.با تشكر…محمدي
———————————————-

خدمت‌تان عرض می‌کنم (ضمن تشکر از اینکه نظرتان را بیان کرده‌اید) که:
اول) بجای قرار دادن کامنت شما در کنار مطلب مذکور، یک پست به آن اختصاص دادم.
دوم) اهل سیاست هستم. بله ولی صاحب‌نظر نیستم. من فقط و فقط یک وبلاگ‌نویس یک لاقبا هستم که نظراتم را در مورد هر آنچه در اطرافم و در اخبار می‌گذرد می‌نویسم. حتی در زمینه تخصص شغلی خودم هم گمان نمی‌کنم صاحب‌نظر باشم. من هم یکی هستم مثل یکی از آن هفتاد میلیون نفری که هر روز در کوچه و خیابان از کنارمان می‌گذرند و از کنارشان می‌گذریم.
سوم) مخالف دولت احمدی‌نژاد نیستم. شاید دیدگاه‌هایم و ایده‌آل‌هایم با آنچه ایشان می‌کنند و می‌گویند تفاوت‌های کلی داشته‌باشند ولی به رای و نظر مردمی که به ایشان رای دادند احترام می‌گذارم. ضمنا معتقدم «خلائق هرچه لایق». وقتی اکثریت مردم ایران سخنان و تعبیرات و زبان کوچه-سیاسی ایشان را می‌فهمند من چکاره هستم که با ایشان مخالفت کنم؟ دولت ایشان را مردمی‌ترین دولتی می‌دانم که پس از انقلاب داشته‌ایم. لااقل مردم و دولت زبان همدیگر را می‌فهمند.
چهارم) اتهام «ناجوانمردی» و «تشویش»، اتهام بزرگی است. لطفا توضیح بدهید.
پنجم) اگر به دنبال «به‌به و چه‌چه» عده‌ای بودم لزومی به طرح مسائلی که قدری به تفکر نیاز دارند نمی‌بینم. آدمی که محتاج دست‌زدن و تشویق دیگران است کاری می‌کند که نه سیخ بسوزد و نه کباب. اگر نظری را مطرح می‌کنم که یک سوی آن به «مذهب» بر‌می‌گردد، مسلما به دنبال به‌به و چه‌چه اقلیت جامعه نیستم. اگر آن را می‌خواستم می‌رفتم چیزی می‌نوشتم باب دندان همان هفده‌میلیون نفری که به آقای احمدی‌نژاد رای دادند، علاوه بر به‌به و چه‌چه صنار سه شاهی هم کاسبی می‌کردم.
ششم) در مورد «مغالطه زشت و چندش‌آور» و «شك و ترديدايجاد كردن در ذهن وفكر جواناني كه مميزي در خصوص نظرات حضرت والا ندارند» باید عرض کنم که
الف) از اینکه به من لقب «حضرت والا» دادید متشکرم!
ب) شک و تردید ایجاد کردن مقدمه «یقین» است. اگر بت‌پرستان مکه و مدینه در اعتقادات‌شان «شک» نمی‌کردند، من و شما الان داشتیم همان بتان را پرستش می‌کردیم. درضمن یکی از وظائف یک «مرجع دینی» (شیعه یا سنی‌اش) این است که به «شبهات» ایجاد شده در ذهن مردم پاسخ بدهد. پس شک و تردید چیز بدی نیست.
ج) آن جوانان مورد نظر شما باید چه «ممیز»ی درباره نظرات من داشته باشند؟ اینترنت‌شان درست و حسابی و بدون فیلتر است که به چهارجا سر بزنند و دانش بیاندوزند و جواب من «مغلطه‌گر» را بدهند؟ به کتاب‌خانه‌های معتبر در دنیا دسترسی دارند (حتی در جهان اسلامش) که چهار تا کتاب مختلف بخوانند بتوانند من را سوسک کنند؟ زبان خارجی (حتی  عربی) بلدند که بتوانند از همان دوتا و نصفی سایت باز و یا کتب اسلامی در دسترس استفاده کنند؟ پهلوی کدام حاج‌آقا بروند و نظرات من گردن شکسته را با ایشان در میان بگذارند برای گرفتن جوابی که آن حاج‌آقا «اِنگ» خروج از دین به ایشان نزند؟ شغل درست و حسابی دارند و پس‌اندازی و امکان سفری به مثلا سوریه یا دبی تا پای صحبت عالم علوم دینی در قسمتی دیگر از دنیای اسلام بنشینند و خوشه‌چینی کنند از محضر دیگران و بتوانند دمب من را بگیرند بیاندازند توی جوب؟ در جامعه‌ای بزرگ‌ شده‌اند که کتاب‌خوانی در آن یک ارزش است؟ این جوانان مورد نظر شما «ممیز»شان کجا بود؟
هفتم) سعی کردم به وبلاگ شما سر بزنم. بلاگفا پیغام خطا می‌داد. لطفا اصلاح بفرمائیدش.

2 پاسخ to “باز هم «تاریخ»”

  1. رضا عظیمی Says:

    کار خوبی کردی.

  2. رهگذر Says:

    امیدوارم این حضرات والا با ادعای ممیزی شان جوابشان را گرفته باشند و پوزه را بسته نگهدارند که بوی گند رایحه خوش خدمت نه در طی چند سال اخیر بلکه 1400 سال است که عالم را گرفته است.

پاسخی بگذارید

