«روان‌آباد علیا» هم برای جهان حماسه‌ای دیگر آفرید

جهان در انتظار حماسه‌اي ديگر (تیتر اکثر مطالب مربوط به روز انتخابات در فارس نیوز)
————————————–

از دفترچه خاطرات یک داوطلب نمایندگی مجلس در «روان آباد علیا» در روز اخذ رای

از صبح کله سحر تماس‌ها شروع شد. از همه جای دنیا تماس می‌گرفتند تا با من صحبت کنند و درباره این «حماسه بزرگ» که جهان در انتظارش است سوال کنند. نکته جالبی که جا دارد به آن اشاره کنم این بود که می‌دیدم چگونه جهانیان چشم‌های‌شان را بر «روان آباد علیا» دوخته‌اند.

مدیر یک شرکت اتومبیل‌سازی از آمریکا زنگ زد و بنای عجز و التماس را گذاشت که آقا جان هرکس که دوست دارید راه «روان آباد علیا» به «چشمه بابا پیری» را آسفالت نکنید (از وعده‌های انتخاباتی من آسفالت این راه مهم و استراتژیک منطقه بود) چرا که آنوقت دیگر ماشین‌ها در چاله چوله نمی‌افتند و جلوبندی‌شان خراب نمی‌شود که نیاز به قطعات ساخت ما اتومبیل‌سازان آمریکائی داشته باشند و ما اگر این همه میلیون میلیون اتومبیلی که در این راه روستائی شما جلو‌بندی‌شان ایراد پیدا می‌کند را نداشته باشیم که بیایند از ما قطعه بخرند باید درب اکثر کارخانه‌های خودروسازی آمریکائی و شاید ژاپنی را ببندیم.

البته سوالات نامربوط هم می‌پرسیدند مثلا اینکه چرا این «روان آباد علیا»ی شما فقط یک داوطلب رفتن به مجلس دارد؟ و از این دست که من در این موارد سعی می‌کردم با دادن چندتا فحش خواهر و مادر و با متانت تمام تلفن را قطع کنم.

دیگری از دفتر مدیریت یک نیروگاه در آلمان زنگ می‌زد و ضمن تبریک این بزرگ‌ترین حماسه دو قرن اخیر و یک و نیم قرن آینده جهان متمدن می‌گفت که ما کار برق‌رسانی به سه روستای «روان آباد علیا» با شصت خانوار را به این سرعت پیش نبریم (یکی دیگر از وعده‌های انتخاباتی من برق‌رسانی به این سه روستا بود) که مبادا بخاطر بزرگی پروژه دولت ایران تصمیم بگیرد آن را به رقیب فرانسوی‌ این نیروگاه واگذار کند.

جالب‌تر از همه اینکه رئیس بورس نیویورک خودش با من تماس گرفت و التماس کنان می‌گفت آقا این وام صدهزارتومانی ازدواج که شما به جوانان «روان آباد علیا» وعده‌اش را داده‌اید بازارهای مالی آمریکا را تکان‌های وحشتناک خواهد داد، نکنید این کارها را که باعث زمین خوردن بازارهای مالی جهان می‌شوند و دودش توی چشم خودتان هم می‌رود. بنده خدا ترسیده بود از این همه حماسه.

جمعیت سی‌هزار نفری «روان آباد علیا» و حومه هم از صبح زود همه پای صندوق‌های رای حاضر بودند. همه رای دادند. حتی مادر نود و سه ساله «کربلائی رمضون» که بنده خدا بیست و پنج‌سال است افلیج است و نمی‌تواند از رختخواب برخیزد را آورده‌بودند در حوزه تا هم به وظیفه ملی خودش عمل کند و هم در این حماسه بزرگ که چشم جهانیان را به «روان‌آباد علیا» خیره کرده شرکت کند. بچه‌های تنها مکانیک شهر «آقا اصلان مکانیک» هم حتی رای دادند. البته به سن و سال قانونی نرسیده‌بودند ولی خوب تمرین دموکراسی اسلامی چه اشکالی دارد؟ شما فرزند نابالغ‌تان می‌خواهد نماز بخواند جلویش را می‌گیرید؟ البته که نه. قبولی و ردی رای این بچه‌ها هم با همان کسانی که وصل هستند به خداوندی که نماز روزه مردم را قبول و رد می‌کند.

راستی از یک مرکز نگاه‌داری و پرورش دام از آن سر دنیا با من تماس گرفتند. از کجا؟ از مالزی که آقا این وعده‌های انتخاباتی شما در زمینه واکسن زدن به تمام گاو‌ها و چهارپایان «روان آباد علیا» و توابع را بدهید ما انجام بدهیم. من هم گفتم که واکسن زدن این گاو و گوسفند‌ها و چهارپایان که دیگر خارجی نمی‌خواهد. «روان‌آباد علیا» باید احشامش را خودش واکسن بزند. می‌دهیم همین «حماسه سازان» خودمان واکسن‌شان را بزنند.

خلاصه امروز خیلی کیف کردم و لذت بردم نه‌بخاطر اینکه تنها داوطلب موجود در «روان آباد علیا» و حومه بودم، ابدا. بلکه بخاطر اینکه «آسفالت راه‌های روستائی‌ ما»، «برق‌رسانی به مناطق‌ دورافتاده ما»، «وام ازدواج جوانان ما» و «واکسن زدن به احشام ما» توانسته کاری کند که «جهان در انتظار حماسه‌اي ديگر» باشد.

3 پاسخ to “«روان‌آباد علیا» هم برای جهان حماسه‌ای دیگر آفرید”

  1. spano Says:

    این کلمات نشان دهنده نگرانی شما ( نه نماینده ) نسبت به میهن رو نشون میده. چیزی که نماینده (و البته دولت )دوست نداره ببینه.
    خیلی جالب بود
    شاد باشید

  2. شامبولفسکی Says:

    عالی بود عزیزم. قدرت طنز شما رو در وبلاگستان کمتر کسی داره. پیشنهاد میکنم با جناب نبوی مکاتبه کنید و در صورت موافقت طنزهای دو نفره بنویسید.

  3. امیر Says:

    بی بدیل بود!

پاسخی بگذارید

