بازی وبلاگی ایام عید: مشاعره

به روی چشم سرکار خانم سارا رها. اطاعت امر شد. این چند بیت را خودم هول هولکی بر سر هم نهادم ظرف نیم ساعت پس از دیدن دعوت‌نامه‌‌تان. شرمنده اگر وزن و قافیه به مشرق می‌زند و معنا به مغرب. آدم بی‌سوادی چون من را که به شعر و شاعری دعوت کنید بهتر از این نمی‌شود.
———————————————–
ساقی

هوش از سر من بردست، اندیشه تو ساقی
امشب هوس مِی کن، من ساقیِ تو ساقی
در پای شراب و خُم، اندیشه کنم ساقی
پایان جهان بودست، از روز ازل ساقی
دل در طلبش گم شد، دنباله رو ساقی
مطرب دل خود را زد، در نای قد ساقی
ساقی به کفم می داد، بوسید قدح ساقی
ای کاش قدح بودم، لب بر لب یک ساقی
باری دل من در خوف، هستیِ دلم ساقی
باشد که رجا زاید، از لبخنده آن ساقی
«ممد» تو چرا آخر، گفتی سخن ساقی
دلتنگِ مِی ای جانم، نه ماه رخ ساقی

2 پاسخ to “بازی وبلاگی ایام عید: مشاعره”

  1. ارسلان Says:

    بر آمد باد صبح و بوی نوروز
    بکام دوستان و بخت پیروز
    مبارک بادت این سال و همه سال
    همایون بادت این روز و همه روز

    دوست عزیز فرارسیدن نوروز باستانی را به شما تبریک عرض میکنم ، امید دارم سالی شاد و سرشار از موفقیت و سربلندی را آغاز کنید در کنار سایر عزیزان . سال نو مبارک .
    برقرار و بردوام و پاینده و پیروز باشید .
    ارسلان .

  2. سارا رها Says:

    ممنون محمد آقای گرامی! سال نویتان مبارک باد و ایشالله که در این سال همواره اینطور بخوانید:

    ای می بترم از تو, من باده ترم از تو
    پر جوشترم از تو, آهسته که سرمستم!

پاسخی بگذارید

