بازی وبلاگی «من اگر جای آمریکا بودم…»

داشتم فکر می‌کردم درباره بازی وبلاگی «من اگر خدا بودم» یک چیزی بنویسم که دیدم خدا بودن خدائیش کار سختیه! از طرف دیگر دیدم حالا اگر توی این بلبشوی جنگ و بگیر بگیر اتمی و می‌زنیم و می‌کشیم و این حرف‌ها خدا بشوم آنوقت کارم از هر زمان دیگر سخت‌تر خواهد بود. این شد که قید شرکت در بازی خدا بودن را زدم.

بعد با خودم گفتم نمی‌خواهد تو خدا بشوی. بیا و همین آدمی که الان هستی باش اما بگو که اگر جای تصمیم‌گیر ارشد در آمریکا بودی با ایران چکار می‌کردی؟ تحریم می‌کردی؟ حمله می‌کردی؟ پول می‌دادی به این و آن که بروند آتش کنند زیر دمب حضرات؟ همسایه‌های ایران را علیه او متحد می‌کردی؟ به اسرائیل می‌گفتی به ایران حمله کند؟ با اروپا بر سر اینکه تا کی باید با ایران مذاکره کرد دل می‌دادی و قلوه می‌گرفتی؟ عراق و افغانستانت را بزرگ می‌کردی؟ با ایران از در گفتگو در می‌آمدی؟ ایران مجهز به سلاح هسته‌ای را قبول می‌کردی؟ خلاصه در برابر ایران چه راه و روشی را در پیش می‌گرفتی؟

خوب که خودم با خودم فکر کردم دیدم «آمریکا» بودن هم آسان نیست!  این بود که تصمیم گرفتم این سوال را به یک بازی وبلاگی تبدیل کنم. «شما اگر جای تصمیم‌گیر ارشد در آمریکا بودید با ایران چه راه و روشی را در پیش می‌گرفتید؟»

از جانب من همه وبلاگ‌نویسان و همه وبلاگ‌خوان‌ها دعوت هستند. آنهائی که وبلاگ دارند در وبلاگ‌شان بنویسند و آنانی هم که وبلاگ ندارند در پای مطالب دیگران در این بازی شرکت کنند. همگی پیش به سوی بازی وبلاگی «من اگر جای آمریکا بودم…».

2 پاسخ to “بازی وبلاگی «من اگر جای آمریکا بودم…»”

  1. محمدرضا Says:

    اگر جای امریکا بودم با پشتیبانی از گروه های مخالف جمهوری اسلامی باعث میشدم که دولت ایران از درون تضعیف شود. هیچ دشمنی به اندازه ی دشمن داخلی نمی تواند یک دولت را سرنگون کند. گره کور این وضعیت ها فقط بدست خود مردم باز می شود. بپاخیزید

  2. kasravi Says:

    با اجازه لینک شد در بالاترین:
    http://balatarin.com/permlink/2008/7/3/1343059

پاسخی بگذارید

