شبیه سازی اینترنت ایران برای من

بقول گزارشگران ورزشی تلویزیون «یک عرض خسته نباشید هم داریم خدمت» دوستانی که از ایران که بر روی «ورد پرس» مطلب می‌نویسند. من‌ی که از خارج ایران و با اینترنت غیر گرفتار (از لغت اصلی پرهیز کردم!!!) و پر سرعت بر روی «ورد پرس» می‌نویسم را نیز هم‌درد خویش بدانند. هر بار که مطلبی می‌نویسم غم «چگونه پست کردن» آن بر دلم می‌نشیند. کلی وقت طول می‌کشد تا یک صفحه ورد پرس با این اینترنت های‌اسپید من باز شود. فرق چندانی هم بین «اینترنت اکسپلورر» یا «فایرفاکس» در این زمینه نیست. خدا نکند بخواهم به کسی در خارج وبلاگ لینکی بدهم. آنوقت حتما باید از فایرفاکس استفاده کنم تا بتوانم در خود متن لینکی بگذارم.

کمی تا قسمتی صفحات ورد پرس مثل «بالاترین» بعد از اینکه روی آن کلیک کردی «خواب»شان می‌برد و بعد خمیازه کشان بیدار می‌شوند. قبراق و سر حال نیستند. خدا نکند اشتباهی روی چیز دیگری کلیک کنی. مثلا بجای کلیک بر روی نظرات اشتباه کنی و روی آمار بلاگ کلیک کنی. بهتر است بلند شوی بروی یک چائی برای خودت دم کنی و بیائی تا صفحه لود شده باشد. بعد روی بخش درست کلیک کنی و بروی چایت را بخوری تا صفحه باز شود.

خلاصه دوستان عزیزی که در ایران هستید خیال نکنید من خارج‌نشین از حال و روز شما و سرعت لود شدن صفحات‌تان بی‌خبرم. نخیر. ورد پرس با کمال سخاوت آنچه در ایران بر سر استفاده کنندگان اینترنت می‌آید را اینجا برای من «شبیه‌سازی» می‌کند. خدا خیرشان بدهد.

3 پاسخ to “شبیه سازی اینترنت ایران برای من”

  1. harfehesaaby Says:

    به بلاگر بیا تا چنین مشکلی نداشته باشی! :»)

    ————————–

    حرف حسابی عزیز

    روی بلاگر بودم برای حدود یک سالی. چندان بقول عامیانه «با آن حال نکردم». سالی یک بار هم که نمی شود اسباب کشی کرد بین این سرویس دهنده و آن یکی. خلاصه مانده ایم.

    با تشکر
    محمد

  2. harfehesaaby Says:

    البته متاسفانه این نظری که گذاشتم می بردت به صفحه ی ناخواسته وردپرس برای فرار از رهبُر (همان فیلتر) ولی اگر روی لوگوی سمت راست کلیک کنی می آیی به بلاگر جان! :»)

  3. سروش Says:

    دلمون خنک شد 🙂

پاسخی بگذارید

