آه ای زندانی گوانتانامو، تو چقدر نازی، موش بخوردت بلا!

باراک اوباما با صدور فرمان تعطیل محاکمات گوانتانامو نشان داد که قصد دارد به وعده انتخاباتی خود عمل کند و بساط این زندان را برچیند. (لینک به مطلب رادیو دویچه‌وله – لینک مطلب در بالاترین)
———————————–

خوب به سلامتی اولین گام آقای اوباما در مورد بستن گوانتانامو برداشته شد. بالاخره دیر یا زود باید تکلیف این بازداشتگاه/زندان/قرنطینه روشن می‌شد. من انتقادی به شخص آقای اوباما وارد نمی‌دانم چرا که باید به وعده‌های انتخاباتی خود عمل کند. فقط قیافه حضراتی که تا دیروز توی کافی‌شاپ می‌نشستند و در حال نوشیدن قهوه استارباکس در مورد لزوم بستن بازداشتگاه گوانتانامو از خودشان نظر در می‌کردند خیلی دیدنی شده. مطابق چیزی که در اینجا نوشته کشورهای استرالیا، سوئیس، سوئد و هلند گفته‌اند امکان این را ندارند که هرکدام چندتا از این زندانیان را قبول کنند. اگر تکلیف این افراد روشن شود گروهی آزاد خواهند شد و در جهان متمدن این‌طرف و آن‌طرف خواهند رفت. تعدادی از سیاست‌مداران هم -مثل وزیر امور داخلی آلمان- می‌گویند که قضیه گوانتانامو و زندانیان در آن یک مشکل داخلی آمریکا است و به کس دیگری در جهان ربطی ندارد.

ظاهرا از دید برخی مقامات سوپر دوپر لیبرال و ناز و خیلی بسیار زیاد! بشردوست جهان -که الهی من قربان آن لباس تی‌تیش مامانی‌ای که پوشیده‌اند بروم- یازده سپتامبر بخاطر خرابی وسائل کنترل ناوبری هواپیما‌ها روی داد، انفجارهای بالی در اندونزی بخاطر فسق و فجور خلایق در نایت کلاب بودند و مردم به قدرتی خدا خودشان ترکیدند، قطارهای اسپانیا خودبخود و بخاطر خونگرمی مردم آن سرزمین به هوا پرتاب شدند و متروی لندن بخاطر زیاد بار کردن فزرتش قمصور شد و «پُکید».

اما حالا که این جماعت مخ‌ گ…ده (لحن بی‌ادبانه من را ببخشید) را قرار است در دادگاه‌های معمولی محاکمه کنند خلایق «گوگوری مگوری» ناگهان احساس خطر کرده‌اند چرا که اگر نصف این ۲۵۰ نفر زندانی گوانتانامو هم بی‌گناه تشخیص داده‌شوند و «تبرئه» گردند آنوقت است که هرکدام از این ۱۲۵ نفر می‌توانند از هرکدام از کشورهای جهان (بخصوص اروپائی) سر دربیاورند و مثل من و شما از تمام حق و حقوق یک انسان آزاد برخوردار باشند. البته من که بخیل نیستم، باشند.

فقط یک فرق جزئی‌ای هست بین ما و آنان، من و شما وقتی از کنار یک «بار» یا «کافی‌شاپ» یا «هتل» یا «نایت کلاب» یا «تئاتر» یا «مترو» یا «فرودگاه» می‌گذریم یا وارد آن می‌شویم معمولا «نمی‌ترکیم» مگر اینکه «بترکانندمان» ولی این برادران گوانتاناموئی‌ای به سه سوت آمپر شریف‌شان بالا می‌رود و ممکن است دم یکی از همان کافی‌شاپ‌ها ناگهان «بترکند» و امثال ما و آن حضرات لیبرال مسلک دل‌رحم ناز را «بترکانند». لازم به ذکر است که ظرف این سال‌های اخیر بخاطر نبودن مدرک دادگاه پسند تعدادی از این برادران بی‌گناه! بناچار آزاد شده‌اند که بیش از ۵۰ نفرشان مجددا در عملیات تروریستی درگیر شده‌اند.

در سایه امنیت نشستن و پای میز آبجو یا قهوه حرف‌های گنده گنده از خود درکردن و انتقاد کردن از پدید آورندگان امنیت  هنر نیست. هنر این است که سه ساعت پای دل یک زندانی گوانتانامو بنشینی و او از اعتقاداتش برای تو بگوید و تو بتوانی بر اعصابت مسلط باشی و نپری همانجا با دست خالی خفه‌اش کنی.

من پیشنهاد می‌کنم دور تا دور این کمپ گوانتانامو را دیوار بلند و قطور بکشند بعد درهای زندان را باز کنند تا این عزیزان از بند دیوهای آمریکائی موبور رها بشوند و در آن کمپ برای خودشان تشکیل حکومت اسلامی سلفی با مخلفات و سس مخصوص بدهند. تا سه نشمرده این برادران غیور در پوز و پوز زنی از هم‌دیگر زرپ و زرپ به خود بمب می‌بندند و  خود را «می‌پُکانند» و به بهشت می‌روند.. صبح ساعت ۹ صبح این کار را بکنیم تا ساعت ۶ عصر دیگر مشکلی بنام زندانیان گوانتانامو نخواهیم داشت. بمب از کجا می‌آورند به خود ببندند در آن منطقه دورافتاده با آن دیوارهای قطور؟ نگران نباشید، تخصص‌شان در این است!

یعنی آیا سیاستمداران غربی نمی‌دانند با چه اراذل و اوباشی سر و کار دارند یا باورشان نمی‌شود یا کله پوک‌شان را کرده‌اند زیر برف؟ خدا رحم کند.

————————-

لینک این مطلب در بالاترین

16 پاسخ to “آه ای زندانی گوانتانامو، تو چقدر نازی، موش بخوردت بلا!”

  1. emad Says:

    عالی بود. عالی بود و باز هم عالی بود.

  2. قانقاريا Says:

    محمد،فکر کنم تا اين دوستان ميخ اسلامو نکوبن وسط سرزمين کفار، دو زاری اين کفار نميآفته، بايد يه تور يک ماهه زندگی در ايران براشون بزاريم تا شايد کمی تا قسمتی اين موجودات رو بشناسن

  3. سروش Says:

    Hmmm…

  4. ورتیگونه Says:

    محمد جان، رویای صدور انقلاب داره کم‌کم تعبیر میشه، با این وضعی که عموحسین در پیش گرفته دیر یا زود شاهد جمهوری اسلامی آمریکا هم خواهیم بود.

  5. بارباپاپا Says:

    سلام جالب بود

  6. ناردونه Says:

    با بچه ها موافقم

  7. بنده خدا Says:

    به هرحال یه قانونی باید باشه و طبق اون عمل شه. اگر قانون محکوم کرد که محکومیت رو می کشن و اگر تبرئه کرد هم باید قبولش کرد. هیچ جامعه و حزب و دار و دسته ای هم بازداشت بدون محاکمه رو نمیتونه توجیه کنه
    جوری حرف میزنی که انگار تنها سیاستمدار فرهیخته و آدم حقوقدان جهان شما هستی!!!

    چه توجیهی برای تبلیغ بازداشت غیرقانونی داری؟ اگر این رویه رو قانونی میدونی از فردا نباید به هیچ بازداشتی اعتراض بکنی.

  8. Ali D Says:

    Ghoghnoos
    Ensafat koja rafteh? Besiyari az in afradi ke dar Afghanestan dastgeer shodand va be Guantanam raftand dar haale gozarandane tatilat va holiday boodand dar zamane dastgiri dar Afghanestan. Aya khodet khoshet miyad beri tatilat va begiran bebaran pedareto dar biyarand?….

  9. بابک Says:

    عالی بود من به شخصه خیلی ازین باراک حسین اوباما می ترسم
    گو اینکه با انتحابش همه لمپن های جهان سر از پا نمیشناختند نمونه اش کاسترو محمود چاوز و حتی حماس
    دیروز که مثل احمدی نژاد بار عام داد و در کاخ سفید و به روی مردم باز کرد و یکی یکی میومدن درخواستهاشون و میگفتن و نامه هاشون و میدادن درست مثل ایران اما با ظاهری آراسته
    امروز هم که از اسراییل خواسته که گذرگاهها رو باز کنه تا برادران حماس راحتتر به قاچاق اسلحه مشغول باشند
    حتی سر و وضعش هم برازنده این سمت نیست کاری به رنگ پوستش ندارم اما در مقایسه با مک کین و خانمش ,حسین و زنش یه چیزایی تو مایه های محمود و حاج خانمه
    چند وقت دیگه هم سفرهای ایالتی شو شروع میکنه!!
    من بدبین نیستم اما شباهتهای زیادی بین انقلاب ابران و این انتخاب می بینم تو جفتشون قدرت افتاد دست طبقه پایین جامعه
    God Bless America

  10. Endless Love Says:

    عجب نظری ندارم، چیزی پیدا نیست هنوز، باید بیشتر صبر کرد، شاید امکانی برای صلح جهانی باشه. نمی خوام از الان قضاوت کنم که حسین عزیز (عمو حسین یاد شده از سوی ورتیگونه جان) روشش اشتباهه یا که صحیح. خدا می دونه فردا چه اتفاقی می افته.

  11. اردوخانی شوخی و جدی Says:

    این مشکل برای بیش از 3000 نفر مجاهدین زندانی در پایگاه اشرف هم هست. غرب مدافع حقوق بشر نمی داند با آنها چه کار کند. وهیچ کشوری حاضر به قبول آنها نیست. البته سران شان در کشورهای غربی می گردند. ولی آنهاییکه الت دست شده اند سرگردانندو در حال دردناکی به سر می برند
    —————————-
    جناب اردوخانی عزیز
    من بر این باور هستم که کل این سازمان را باید بخاطر «خیانت» به کشور مورد تعقیب قضائی قرار داد. در زمان جنگ ایران با کشوری دیگر اینان در خاک آن کشور اردو زدند و شروع به جنگ فیزیکی با هموطنان خود نمودند. چه «آلت دست» شده باشند چه نه بنطر من «خائن» هستند. اینکه دادگاه صالحه چه مشخصاتی دارد و تعریف «مجازات خائن» در قانون چیست و تا چه حد به اعضای مختلف آن اطلاق می شود را من نمی دانم.
    با تشکر
    محمد

  12. پژمان تک دهقان Says:

    می دانند که آنها چیستند و چه کار می کنند. اما قرار نیست که آزاد بشوند! معلوم است که زندانی (حالا در هر زندانی) بی خود و بی جهت آزاد نمی شود.
    ایده ی آزادی آنها در یک محدوده هم ایده ی خوبیست! و قسمت پکانیدنش را خوب اومدی!
    خدا رو شکر ایران آش دهن سوزی نیست که هر کدام از تروریست های محترم اگر آزاد شدند، امریکا و اروپا را ول کنند و قصد ترکاندن در ایران را بکنند! این هم قسمت خوشبینانه ی ماجرا! پس خوشحال باش!
    خوالستی به ما هم سر بزن. دوست دارم نظرت رو بدونم.

  13. اسکلیسم Says:

    bavar nadaram!
    hich!

  14. forklarende Says:

    سلام برادر نمیدونم اسمت چیه. لینکت رو از وبلاگ زیتون باز کردم خیلی باهات حال کردم راستش خیلی شبیه من مینویسی البته با سابقه ای قدیمی تر و خیلی قدیمی تر از من در ورد پرس.
    در مورد گوانتانامو که خیلی ها بهش اعتراض کردند. من پیشنهاد میکنم که زندانیان رو چند روزی مثلا به اندازه ی یک هفته بیارن ایران به عنوان یک شهروند ایرانی زندگی کنند ببینیم واقعا فرار نمیکنند (به) همون گوانتانامو که ازش اومدن یا نه!!! باید بیان ایران تا از همون زندانشون راضی باشن.
    در آخر بهت پیشنهاد تبادل لینک میکنم اگر دوست داشتی بیا فورکلارنده یه سری بزن شاید خوشت اومد. من البته ترجیح میدم بیشتر از داخل ایران بنویسم و به خودم این اجازه رو نمیدم که زیاد توی تخصص شما دخالت کنم 😉
    خرد نگهدارت.

  15. forklarende Says:

    سلام به دوست عزیز اسم شما هم وارد فورکلارنده شد از بابت لینک ممنونم دوست عزیز وردپرسی.

  16. قانقاريا Says:

    محمد چند روزیه که نیستی‌، امیدوارم که سلامت باشی‌، نبودی رفیق زدن بالاترین مارو نفله کردن، بیا زودتر دست به قلم شو برادر

پاسخی بگذارید

