بخدا شاهد من «دمبم» است

– … این استدلال مذهبی‌ها که می‌گویند چنین و چنان آنقدر پیش پا افتاده است که ارزش جواب دادن ندارد.
– ببخشیدها ولی شما از کجا مطمئن هستید که مذهبی‌ها چنین حرفی می‌زنند و اینگونه استدلال می‌کنند؟ مگر تا حالا کتاب‌های مذهبی‌ها را خوانده‌ای؟
– من که نه، وقتم را با این چیزها تلف نمی‌کنم اما در کتاب فلان -که نویسنده‌اش را خیلی قبول دارم- از قول مذهبی‌ها آمده که اینگونه می‌گویند.
– ببین عزیز جان، شما در جناح A قرار داری و به حرف یک نویسنده هم‌جناح خودت استناد می‌کنی که جناح B چنین گفت؟ خوب حالا اصلا اگر یک درصد آمدیم و B ئی‌ها حرف درست را می‌زدند آنوقت اعتبار آن نویسنده جناح A که تو داری از او نقل قول می‌کنی که زیر سوال می‌رود چرا که درستی حرف B کل مجموعه A را زیر سوال می‌برد. آیا بهتر نیست خودت بروی و با حرف جناح دیگر مستقیما آشنا شوی؟ فرض کن که من دشمنی دارم. آیا تو برای بررسی درستی یا نادرستی حرف من می‌روی از دشمن من سوال می‌کنی که من چه می‌گویم؟ یا می‌آئی مستقیم از خودم می‌پرسی؟

پ.ن: لطفا گیر ندهید که مذهبی‌ها یا غیرمذهبی‌ها اینگونه هستند یا نیستند. متاسفانه هر دو طرف در تخیلات‌ خودشان یک سری حرف‌ها را به طرف مقابل نسبت می‌دهند و بعد می‌نشینند و در هپروت خودشان جواب حرف‌های تخیلی را می‌دهند بدون اینکه یک کتاب از طرف مقابل خوانده باشند. خداوند به همه ما رحم کند، اساسی!

یک پاسخ to “بخدا شاهد من «دمبم» است”

  1. bi nam Says:

    سلام محمد

    این موضوعی که مطرح کردی یکی از بحث هایی که من یکی بالاخره نفهمدیم خودم کدوم طرفی ام .اعتقاد بخدا به نظرم اعتقاد صرفا معنوی .شخصا دوست دارم باشه.هم میشه نقضش کرد هم اثبات.

    فارومی بود به نام گفتمان نمی دونم اسمش شنیدی یا نه!تو اون فاروم مثل تمام فاروم های دیگه این بحث بود به هزار خورده ای صفحه هم رسید ولی مثل تمام فارومهای دیگه به هیچ نتیجه ای نرسید.نه خدا پرستها از خدا دست می کشیدن نه بی خدا ها .خدا پرست شدند.

پاسخی بگذارید

