پسر این را از اینجا بردار بگذار آن‌طرف اتاق

– ا ؟ محمد آقا بالاخره یخچال‌ قدیمی‌تان را از در رد کردید آوردید توی پاگرد پله؟
– بله دیگر. خیلی کار سختی بود. هر کارش می‌کردیم از در رد نمی‌شد. من و پسرم هم دست تنها. بالاخره خداوند کمک کرد توانستیم یخچال را بخوابانیم و از در رد کنیم. خدا کمک کند فردا هم می‌بریمش پائین توی زیر زمین.
=================
ظاهرا خداوندی که جهان را خلق کرده و بزرگ است و مقتدر است آنقدر مقامش را من و شما (نوعی) می‌آوریم پائین که می‌آید سر یخچال خانه ما را هم می‌گیرد درد اینکه هیچ‌ کار دیگری ندارد بکند در ملکوت. فردا هم عین عمله‌های دور میدان صدایش می‌زنیم می‌گوئیم بیاید برداریم با هم یخچال را ببریم زیرزمین. اینکه در هر کاری که می‌کنیم یک جوری خداوند متعال را شریک و رفیق خودمان قلمداد می‌کنیم بنظر من اشکال اساسی دارد. ما نباید خداوندی که بعنوان سرچشمه جهان هستی به او اعتقاد داریم را تا حد یک آدم عادی مثل خودمان پائینش بیاوریم انگار که کاری ندارد الا اینکه در خدمت ما باشد و مدام «کمک»‌مان کند. اگر او «انسان‌ها را نیافریده مگر برای عبادت یا شناخت» حرمت مقامش را ما عبادت کنندگان باید نگاه داریم و در حد یک «جعبه ابزار» یا «روبات» یا -استغفرالله- «نوکر» گوش به فرمان‌مان به او نگاه نکنیم.

2 پاسخ to “پسر این را از اینجا بردار بگذار آن‌طرف اتاق”

  1. forklarende Says:

    متن جالبی بود محمد آقا خیلی با مزه بود. خواستم بگم که به یادتم. میام بهت سر میزنم و اینکه مطالبت رو اکثرا قبول دارم البته یه سری اختلاف نظر هست که غیر ممکنه نباشه بین همه ی آدما هست.
    در هر حال منم بالاخره یه مطلب نوشتم بیا و بخون ببین کجا زندگی میکنیم و چه نعمتیست ایران اتمی.ببخشید ایران اسلامی.

  2. forklarende Says:

    جواب از فورکلارنده:سلام محمد عزیز از وبلاگ ققنوس.
    راستش وقتی که می بینم خواننده هائی دارم که انقدر با فهم و شعور و صرف وقت نوشته هام رو میخونم بیشتر تشویق میشم که بنویسم.میدونم که مطالبم خیلی خیلی تند و گزنده هستند.اما این سبک نوشتن از قدیم با من بوده و ترکش برام سخته.من اینطوری مینویسم که کسانی که مخالفن بیان جلو وگرنه نظر موافقین که مشخصه و قابل احترام البته نظر برخی مخالفین هم همینطوره.من میخوام مخالفین رو به یه مبارزه ی کلامی و فکری دعوت کنم همین. ازت خیلی ممنونم که اومدی و سر زدی.کاش نظری که توی دلت بود رو میدادی که منم کامل میشدم در هر حال ممنون.

پاسخی بگذارید

