ممد آقا بدان و آگاه باش که…

خطاب به خودم تا فراموش نکنم:

۱) من یک آدم عادی هستم مثل هزاران نفر دیگر که هر روز در مترو از کنار من می‌گذرند.
۲) نوشتن یک وبلاگ مزیتی نیست بر دیگران. هرکس که بخواهد می‌تواند یک وبلاگ بسازد. کار سه سوت است.
۳) نگاه از بالا به پائین به مردم جامعه‌ام نباید داشته‌باشم. من کسی نیستم که در موقعیتی بالا قرار داشته‌باشد.
۴) خلایق صف نکشیده‌اند پشت در تا نوشته‌های من را بخوانند و چون کاغذ زر ببرند. لزومی به زیاد نویسی نیست.
۵) ادب و نزاکت را باید رعایت کنم اگرچه در میان کسانی بزرگ شدم که نمی‌دانستند «ادب» را با «ذال» سه نقطه می‌نویسند یا با «گاف» سه دندانه.
۶) روزی شصتاد بار نباید کنتور وبلاگم را چک کنم. من و افکارم و وبلاگم قطب و مرکز عالم هستی نیستیم. هنوز با «نیویورک تایمز» شدن کمی!!! فاصله دارم.
۷) گاهی -فقط گاهی- باید نوشته‌های سابقم در همین وبلاگ را بخوانم تا هم خط سیر فکریم را دنبال کنم و هم جنبه‌های فنی نگارشم را بهبود (و شاید «بهنود»!!!) ببخشم.
۸) نباید از مطرح کردن هر چیز دیگری که هر انسان دیگری ممکن است در وبلاگش بنویسد عار داشته‌باشم. من هم مثل هر مرد دیگری با دیدن یک زن خوشگل در خیابان هیزی می‌کنم و با رد شدن از کنار یک رستوران شیک مثل هر انسان دیگری دلم می‌خواهد بروم داخل غذا بخورم و با دیدن یک بی‌.ام.و آخرین مدل مثل تقریبا هر کس دیگری حسرت می‌خورم به حال خودم. شکمو هستم و تنبل. خوب نیستند اینها و باید سعی کرد کنارشان گذاشت اما در هر حال نباید یک تصویر کامل و بدون اشکال از خودم به مراجعان وبلاگم ارائه بدهم. سوپرمن بودن ممنوع.
۹) بجای چرخیدن روی این خبرگزاری و آن وب‌سایت سرگرمی باید در هر شبانه‌روز ده دقیقه هم وقت صرف سرزدن به وبلاگ دیگران بکنم. خیر سرم قصدم از راه اندازی این دم و دستگاه «تبادل نظر با دیگران» بوده. اینکه همه‌اش دارم خودم حرف می‌زنم هزار ماشاءالله با این دست و پای بلوری‌ای که دارم!
۱۰) باز همان اولی. من یک آدم عادی هستم مثل میلیون‌ها نفر دیگر. یک میز کامپیوتر داشتن و یک سیستم که ویندوز اکس‌پی را هم زوری ساپورت می‌کند و یک اینترنت پرسرعت دلیل بهتر بودن من نسبت به دیگران نیست. وبلاگ شخصیت نمی‌آورد.

چون این پست خطاب به خودم است کامنت‌های پای این پست را می‌بندم. لطفا در مورد این پست کامنتی در پای پست‌های دیگر نگذارید. متشکرم.

