تمدن اسلامی


– در زمان تمدن درخشان اسلامی شکوفائی علم و هنر به دنبا…
– مگر تو شیعه نیستی؟
– چرا. هستم. چه ربطی دارد؟
– مگر تو معتقد نیستی که پس از فوت رسول‌الله (ص) خلافت و جانشینی او را دیگرانی که نباید غصب کرده‌اند؟
– حالا گیرم اعتقادات من اینگونه باشد که تو می‌گوئی.
– پس هر آنچه برپایه آن «غصب» ساخته‌شده باشد که دیگر «اسلامی» نیست. انگار که کسی زمین اجداد تو را غصب کند و بعد از پنج نسل وارثان او برجی عظیم و با شکوه در آنجا بنا کنند، آنوقت آیا برای برپائی این برج با شکوه تو دست می‌زنی و سوت می‌کشی؟ ریشه جانشینی بعد از پیامبر خدا (ص) از نظر تو غصبی بوده. هر کاری هم که به دنبال آن کرده‌اند مسلما مشکل شرعی داشته. اول برو تکلیف خودت را با اعتقاداتت روشن کن بعد برگرد با من حرف بزن.
———————-
و چنین بود که بنده در برابر حرف حساب یا ناحساب این برادر مسلمان پاکستانی در اتوبوس (که خوشحال هم شده بود یک برادر مسلمان با یک جفت گوش پیشش نشسته) ناچار ساکت شدم و دیگر هیچ نگفتم تا رسیدیم به خیابان کینگ و من با یک خداحافظی ساده از او جدا شدم.

2 پاسخ to “تمدن اسلامی”

  1. وحید Says:

    سلام

    خوشحالم دوستانی دارم که » شاید » از نظر اعتقادی و دینی باهم اتفاق نظر نداشته باشیم !!

    خوب چه اشکالی دارد.

  2. سارا Says:

    نباید با اهل سنت متععبی که نمی فهمن دین ولایت پیامبر چیه دهن به دهن شد
    —————-
    سارا خانم عزیز سلام

    نه دیگر نشد. جواب حرف این بابا را بدهید. در ضمن چطور است که آن عربستانی وهابی که در سرزمین مادری پیامبر اسلام (ص) زندگی می کند و زبان مادری اش جد اندر جد عربی و زبان قرآن و حدیث است دین پیامبر اسلام (ص) را نمی فهمد آنوقت من و شما که یکی دو کشور آن طرف تر هستیم در کوهپایه های البز و زاگرس و زبان مان چیز دیگری است آن دین را خوب خوب می فهمیم؟

    کاری به متعصب بودن سنی یا شیعه نداشته باشید. هر آئینی متعصبین خودش را دارد. اگر جوابی برای حرف این بابا دارید بفرمائید. شیعه و سنی به کنار.

    با تشکر
    محمد

پاسخی بگذارید

