عجبا

وبلاگ «یارو» در مورد فیلتر شدن خودش نوشته:

خلاصه بعد از مکاتبات با عمو قیلتر باف جواب آمد که در وبلاگ شما ۶ بار نوشته است ک.و.ن/ت.ج.اوز/ل.خ.ت/ک.و.ن/بعلاوه هیجده …  (لینک به مطلب اصلیلینک در بالاترین)

من که از منطق این حضرات فیلتر‌کن سر درنمی‌آورم. یعنی اگر کسی در وبلاگش نوشت:

تجاوز نیروهای رژیم صهیونیستی به نوار غزه را باید محکوم کرد

یا شعر سعدی
ای چهارده ساله قرةالعین—بالغ نظر علوم کونین

یا
آمد بحث فلسفی/حوزه‌ای کرد بر سر عالم کون و مکان

یا
توضیح فیزیکی داد درمورد «اینرسی» که همان «لَختی» ترجمه شده

یا
نوشت ۴۷۰ = ۱۸+۴۵۲

آنوقت باید وبلاگش فیلتر بشود؟ یعنی این وبلاگ من هم بعد از این پست فیلتر می‌شود بخاطر استفاده از کلمات غیر اخلاقی مذکور در بالا؟!!!

17 پاسخ to “عجبا”

  1. Hyper Web Says:

    خب در واقع فقط بعضی از سایت‌ها هستند که به تشخیص کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ یا دستور مقام قضایی فیلتر می‌شوند، بقیه سایت ها و وبلاگ‌ها رو نرم‌افزار فیلترینگ برای پیدا کردن کلمات ممنوعه لیست سیاهش جستجو می‌کنه و طبیعی هست که با پیدا کردن این کلمات سایت یا وبلاگ رو فیلتر کنه. این یکی از مشکلات فیلترینگ هست.
    ————–
    Hyper Web
    عزیز سلام

    متشکرم از همراهی تان. حق با شما است. ظاهرا باید منتظر ماند تا چینی ها نرم افزار فیلترینگی درست کنند که صنایع ادبی فارسی را بتواند تشخیص بدهد. امان از دست کوتاه فکری حضرات فیلترکن.

    با تقدیم احترام
    محمد

  2. حسام Says:

    ک.و.ن فیکن را یادت رفت 🙂 من که شخصا واقعا شکه شدم … این همین اقدامات اخیر سپاه باید باشد … من تنها فکری که میکنم فقط استعصال و بیچارگی سانسور کنندگان هست
    در مورد نظر هایپر وب هم باید بگم … نه جان من کمیته مصادیق کیلویی چنده … اینها فله ای عمل میکنند … چون نمیتوانند کنترل کنند
    —————————-
    حسام عزیز سلام

    حالا بحث را فعلا در همین عالم کون و مکان نگاه دار! (چشمک).
    از شوخی گذشته کاملا حق با شما است. امکان کنترل این همه وبلاگ خط به خط و کلمه به کلمه وجود ندارد.

    بسیار از همراهی تان سپاسگزارم
    با تقدیم احترام
    محمد

  3. یومی Says:

    این روش پایش و پالایش که انجام می شه، توهین آشکاری به وب فارسیه. به نظر من می شه مجموعه ای از جملات رو نظیر همین یادداشت شما رو گردآوری کرد و در یک اقدام هماهنگ از همه فارسی زبانهایی که تولید محتوای فارسی دارند – عمدتا وبلاگ نویسها – درخواست کرد که این متن رو در سایت ها و وبلاگ های خودشون منتشر کنند.
    به این ترتیب نیاز نیست همه وبلاگ نویسها به خودسانسوری رو بیارند که آیا نوشتن یک قطعه شعر سعدی ممکنه برای حضور مجازیشون مشکل ایجاد کنه یا نه.
    نظر شما در این رابطه چیه؟
    ————————————
    یومی عزیز سلام

    صد در صد با تو موافق هستم. فقط در مورد فیلترینگ متاسفانه آن تعصبی که در زمینه مثلا «خلیج فارس» وجود دارد اینجا نیست و گروه معدودی اصولا فیلتر می شوند که بخواهند با یک حرکت هم آهنگ به مقابله با این کار برخیزند. در هر حال پیشنهاد جالبی است. خودم سعی خواهم کرد هرجا که می توانم این لغات با یک املا و دو معنی مختلف را بیشتر استفاده کنم!

    با تشکر از لطف شما.
    محمد

  4. من و متعه Says:

    برای من هم همچین چیزی فرستاد که توی وبلاگم نوشتم :
    http://man-mote.tumblr.com/post/96939328

  5. عرفان Says:

    اين كه چيزي نيست.
    با اين استراتژي جمله زير بايد چند بار فيل طر شود!:
    «كسي مي‌دانيد شكيرا مجا سكونت دارد؟»

    D:

  6. عرفان Says:

    اين كه چيزي نيست.
    با اين استراتژي جمله زير بايد چند بار فيل طر شود!:
    «كسي مي‌داند شكيرا كجا سكونت دارد؟»

    D:
    —————
    عرفان عزیز سلام
    اصلا این خانم چرا باید اسمی روی خودش بگذارد که حضرات را قلقلک بدهد؟ کار کار انگلیسا و آمریکائی ها است!!!!!! بخاطر همین قضیه سیاسی شد و وبلاگی که این را در آن نوشته بخاطر برهم زدن چی چیز و تشویش فلان و بهمان فیلتر که سهل است، «هک» کامل می شود. والسلام!

    با تشکر فراوان از همراهیت.
    محمد

  7. ورتیگونه Says:

    محمدجان، سلام
    من که هر چی تلاش کردم با گذاشتن کامنت‌های سیاسی باعث فیلترشدن وبلاگ تو بشم موفق نشدم 😉 ببینم خودت می‌تونی دستی دستی وبلاگت رو فیلتر کنی.

    ولی این بچه‌هایی که رفتن و به فیلترینگ ای‌میل زدن و درخواست رفع فیلتر کردن چقدر بچه‌مثبت هستن دیگه. بابا بچه‌های گوش‌به‌حرف‌کن، بابا نیمه‌پر‌لیوان‌بین، بابا مروج سنت رسول اسلام

    طرف داشته سنت رسول اسلام رو ترویج می‌کرده، اینم زدن فیلتر کردن که چرا نوشتی صیغه، وای که چقدر باحالند این فیلترینگی‌ها.

    ————————
    ورتیگونه جان سلام

    آقا آبروی من رفت. هرکجا می نشینم بر و بچه ها می پرسند «ممد این وبلاگ تو هنوز فیلتر نشده؟ وبلاگ دختر دائی من که در آن از عشق و گل و بلبل می نویسد شش ماه است فیلتر شده چطور است تو که سیاسی می نویسی هنوز بازی؟ خاک بر سر بی استعدادت کنند که سیاسی هم بلد نیستی بنویسی!»

    خلاصه از این حرف ها به من می زنند و من هی سرخ و سفید می شوم از خجالت! این بود که گفتم یک کاری کنم دستی دستی فیلتر بشوم بلکه بتوانم توی روی دوستانم نگاه کنم (چشمک)

    حالا راستی این چه صیغه ای است که صیغه را فیلتر می کنند؟ من اگر یک همچین وبلاگی باشد دربست می روم سراغ آن و روزی سیصدبار بهش سر می زنم! پدر آمرزیده ها دل تان چطور می آید وبلاگی که در مورد چنین چیز نازی مطلب می نویسد فیلتر کنید؟ مگر خودتان …

    اصلا بگذریم!

    با تشکر فراوان از همراهیت.
    محمد

  8. م.طلوع Says:

    دیدی حدس من درست بود؟همون که گفتم شما جز این گروه مخوفی وگرنه همین سه چهار تا کلمه باید در وبلاگ شما رو می بست.
    ————-
    م.طلوع عزیز سلام

    یعنی دیگر لو رفتم؟ تمام شد؟ شدم مهره سوخته؟ الان است که یک بابائی سر تا پا سیاه پوشیده و ماسک زده از لوله بخاری خانه من بیاید پائین و در حالی که من پشت کامپیوتر نشسته ام دو سه گلوله به مغز من بزند و برود رد کارش. از این گروه مخوف هرچه بگوئی بر می آید. دیگر بدردشان نمی خورم (چشمک، گریه).

    حالا از شوخی گذشته از اولین روز نوشتنم اینجا همیشه شعار من «آهسته برو آهسته بیا که گربه شاخت نزنه» بوده! نعل و میخ و سیخ و کباب را هم خوب می شناسم. حالا من را بخاطر این صناعات ادبی زبان فارسی که در بالا آورده ام فیلتر کنند امری دیگر است.

    با تشکر فراوان
    محمد

  9. پلنگ خان صورتی دامَت برکاته Says:

    پُستِ توپی‌یه، لابلای پُست‌های جدی، همچین قندی لازمه.
    + از این وبلاگ خوشم اومد، با اجازه توی لونه‌ی فقیرونه و بیت‌الأحزانِ صورتی‌رنگم معرفی کردم این‌جا رو.
    ————————-
    پلنگ خان صورتی دامَت برکاته عزیز سلام

    قربان شما لطف فراوان دارید به من. سپاسگزارم. شرمنده می فرمائید بنده را. خوشحالم که از مطالب من خوش تان آمده. امیدوارم قابل شما دوستان خوب باشد. لطف فرمودید که بنده را معرفی فرمودید. مایه کمال افتخار است برای من.

    متقابلا بنده هم شما را ظرف چند دقیقه آینده لینک خواهم کرد. فقط پلنگ خان صورتی دامَت برکاته جان! من دو تا آدرس از تو دارم. با آدرس «صورتی کمرنگ» (http://pal65.wordpress.com/)
    لینکت خواهم کرد. اگر آن دیگری را ترجیح می دهی بگو سه سوته عوضش کنم.

    با تشکر و تقدیم احترام
    محمد

  10. ناشناس Says:

    آقا ميشه به ما هم شيوه فيلتر شدن وبلاگمون رو ياد بديد تا بتونيم پيش اين و اون خودي نشون بديم و باد در غبغب بندازيم؟ گمونم يه بنده خدايي بايد يه كتابي بنويسه با اين عنوان «شيوه‌اي جهت تسريع فيلترشدن وبلاگتان». به خدا جزو پرفروش‌ها ميشه. من كه قلم نوشتن ندارم. بهتره دوستان يه اقدامي بكنند.
    —————————————–
    ناشناس عزیز سلام
    مگر شوخی است عزیز برادر؟ دو سال و خورده ای است گیر داده ایم به حضرات و بالا و پائین شان تا فیلترمان کردند (ظاهرا البته). کلی کار دارد فیلتر شدن یک وبلاگ. به همین سادگی نیست (چشمک).

    کاملا موافق هستم با چنان کتابی. اگر گرفتار فیلترینگ کتاب نشد و از زیر چاپ در آمد یک خبری بدهید لطفا یک نسخه اش را بخرم. من از الان حاضرم پیش خریدش کنم.

    با تشکر فراوان از همراهی تان.
    محمد

  11. پلنگ خان صورتی دامت برکاته Says:

    تبریک می‌گم، بالاخره تو هم ستاره‌دار شدی، به کلاب فیلطریده‌ها خوش اومدی جوون.
    ——————
    پلنگ خان صورتی دامت برکاته عزیز سلام

    جان من؟ راست می گوئی؟ بگو جون تو! خدایا یعنی بالاخره من فیلتر شدم؟ الحمد لله. هیپ هیپ هوراااااااااااااااااااااااااااااااااااااا. فقط به کسی نگو که بخاطر نوشتن آن کلمات در این پست فیلترم کردند. بعد کلی وقت سیاسی نویسی افت دارد بخاطر چهارتا کلمه پائین تنه ای آدم را فیلتر کنند! (چشمک)

    قربان محبت تو
    محمد

  12. ورتيگونه Says:

    راست می‌گه این پلنگ خان، فیلتر شدی ققنوس، دستی‌دستی 😀 حال کردی با چه سرعتی.

    شادباش صمیمانه من را پذیرا باش.

    مشترک گرامي»
    دسترسي به اين سايت امکان پذير نمي باشد
    در صورتي که اين سايت به اشتباه فيلتر شده است با پست الکترونيکي
    filter@dci.ir
    با درج نام دامنه مورد نظر در موضوع نامه و ارايه توضيحات لازم
    مکاتبه فرماييد»
    ———————-
    ورتیگونه عزیز سلام

    خیلی رو دارند بخدا. ایمیل بزنم آی پی من را پیدا کنند برایم دردسر درست کنند؟ زرنگ هستند. در ضمن تازه قدر و قیمت پیدا کردم بین وبلاگ خوان ها با فیلتر شدنم. صاف صاف بروم جلوی حضرات بگویم فیلتر را برش دارید؟ مگر مخم عیب کرده؟ (چشمک)

    دست تو هم درد نکند که من را بقول امروزی ها «آپ تو دیت» کردی ورتیگونه عزیز.

    با تقدیم احترام
    محمد

  13. رضا Says:

    خسته نباشی! بالاخره کار خودتو کردی؟
    از امروز دیگه روی صفحه وبلاگ شما یه نوشته اومده که دسترسی به اون رو غیرممکن می کنه. باز ما داشت از یکی خوشمون میامدها.

    اصلا به من وبلاگ خونی نیومده!!!!
    —————-
    آقا رضای عزیز سلام

    نوکرتم آقا. شرمنده شما. شتری بود که دیر یا زود دم خانه بنده می خوابید. حالا خودم دستی دستی یک کم زودتر خواباندمش! (چشمک) شما هم بجای این حرف ها برو بقول شاعر «برو فیلترشکن بیاب اگر که راحت دو جهان طلبی که در کشور گل و بلبل بروزر بدون فیلتر شکن پامال است».

    شوخی به کنار شرمنده شما دوست خوب هم هستم. شما به بزرگی خودتان این حقیر را ببخشید.

    با تقدیم احترام
    محمد

  14. پلنگ خان صورتی دامت برکاته Says:

    محمّدجان از لطفت ممنونم. کتمان نمی‌کنم که از این‌که لینکم ک%

  15. پلنگ خان صورتی دامت برکاته Says:

    1- محمّدجان از لطفت ممنونم. کتمان نمیکنم که از این‌که لینکم کردی خوشحال شدم، ولی واقعاً هدفم این نبود که مقابله به‌مثل کنی پسر خوب. با این‌حال ممنونم رفیق.
    + همین آدرس اصلی بهتره.
    2- من فعلاً از یه پیلطراشکن مرموز مرموز مرموز برای خوندنِ بلاگت استفاده می‌کنم (خنگی رو می‌بینی؟ هیچ یادم نبود که فیدی هم هست!) ولی پیشنهاد می‌کنم بلاگت رو به آدرس جدیدی منت�%8
    —————–
    پلنگ صورتی عزیز سلام

    به روی چشم حتما به وبلاگت خواهم آمد. اما گمان نکنم بتوانم این همه خرت و پرت را بردارم اسباب کشی کنم جای دیگر.

    با تقدیم احترام
    محمد

  16. پلنگ خان صورتی دامت برکاته Says:

    عجیبه که کامنتم کامل ارسال نمی‌شه، بیا به وبلاگم درجواب کام

  17. پلنگ خان صورتی دامت برکاته Says:

    عجیبه که کامنتم کامل ارسال نمی‌شه، بیا به وبلاگم درجواب کامنتت حرفام رو می‌نویسم که بخونی آقامحمّدِ گل

پاسخی بگذارید

