گفت هرآنچ یافت می‌نشود آنم آرزو است

این رفیق ما می‌گوید «این چهارشنبه بلیط بخت‌آزمائی پنجاه میلیون دلار است. بیا من و تو هرکدام پنج دلار بگذاریم روی هم شاید بردیم». برای اینکه حال حرف زدن و بحث کردن نداشتم دست کردم توی جیبم و پول یک ساندویچ کوچک (همان پنج‌ دلار مذکور) را جرینگی دادم بهش با مقدار فراوانی سوزش دل و اشک چشم بابت حرام کردن این پنج دلار. یکی نیست بگوید آخر ما شانس یک به ده میلیون داشتیم اصلا به دنیا نمی‌آمدیم عزیز جان! حالا گیرم خداوند هم تصمیمش عوض شد بعد که ما را فرستاد به این دنیا و کارت بنزین شانس ما را دستکاری کرد ما شانس‌مان شد یک به ده میلیون. بابا آخر ما تا حالا که چهار دهه و خورده‌ای از عمرمان می‌گذرد نباید یک نمونه شانس یک به هزار توی زندگی‌مان می‌دیدیم یک به ده میلیون پیش‌کش؟ مثلا یک دختر زیبا از ما خوشش می‌آمد یا بیل می‌خورد توی کله یک پدر آمرزیده‌ای ما را شریک کسب و کار خودش می‌کرد یا مثلا تا حالا بقدر پول یک همبرگر بلیط بخت‌آزمائی‌مان توی این سال‌ها برده بود.

حیف که حال و حوصله نداشتم باهاش حرف بزنم. اگر شانس داشتیم الان نبایستی از صبح تا شب عین اسب عصّاری دور خودمان بچرخیم نصف بیشتر پول‌مان را هم دولت اینجا بردارد به انحاء مختلف بعدش بگوید «مرسی که مالیاتت را به‌موقع می‌دهی. چه پسر نازی! به‌به. خدا به پدر مادرت ببخشدت اینقدر که تو حیوان زبان بسته کار کن و مالیات بده خوبی هستی». شانس داشتیم صنار سه شاهی پول برای روزگار پیری و کوری‌مان تا حالا کنار گذاشته‌بودیم نه اینکه آخر ماه دست می‌کنیم توی جیب مان بجای پول …( استغفر‌الله!)

شانس داشتیم انواع و اقسام مواد شیمیائی و فیزیکی خون‌مان از قبیل کلسترول و اوره و اسید اوریک و قند و چربی و اومگا فلان و ویتامین بهمان اینقدر نامیزان نبودند آدم یک قاچ پیتزا هوس می‌کرد نخورده از خجالت و عصبانیت اینکه الان است فلان خونش بالا برود و رگ قلبش بگیرد و بیافتد بمیرد و یا سکته کند علیل و ذلیل شود در مملکت غربت خون خونش را نمی‌خورد. شانس داشتیم شکم‌مان دودور دودور کنان سه متر جلوتر از ما خبر ورود بهجت اثرمان را جار نمی‌زد. شانس داشتیم بقدر پنج‌هزارتا تار مو از همان پنجاه میلیون دلاری که قرار است در خواب ببریم روی کله‌مان وجود داشت که لااقل دخترهای زشت جواب نگاه‌مان را بدهند، خوشگل‌ها که ظاهرا با شانس یک به پنج میلیارد نگاه‌مان می‌کنند! خلاصه بقول رفیق دوران دبیرستان‌مان «اگر شانس داشتیم اسم‌مان را گذاشته بودند «شانس‌الله»»!

ببینیم نصیب‌مان چه می‌شود چهارشنبه. پنجاه میلیون دلار پول نقد یا پنجاه میلیون متر مکعب باد هوا!

3 پاسخ to “گفت هرآنچ یافت می‌نشود آنم آرزو است”

  1. اولاد Says:

    ققنوس جان
    من يك خواهر خانم مجرد دارم. خلاصه اگر خيال باجناق شدن با من به سرت زد خبرم كن 🙂
    ضمنا دخترها بايد از خدايشان باشد كه شما معشوق شان باشيد.
    لاتاري را بردي وبلاگ نويسي را ترك نكن لطفا 🙂
    ارادت
    ——————–
    اولاد عزیز سلام

    الله اکبر! می گفتند این وبلاگ و وبلاگ نویسی در باز شدن بخت خانم ها و آقایان مجرد کولاک می کند و من باورم نمی شد!!! بقدر صدتا «فیس بوک» و ده تا «اورکات» کار می کند! 🙂 🙂 🙂

    در مورد لاتاری هم باید عرض کنم چشم، اصلا اگر برنده شدم می روم یک آدرس درست و حسابی ثبت می کنم یک وبلاگ راه می اندازم بقول شاعر:
    یک وبلاگی من بسازم چهل ستون چهل پنجره (منظور پنجره های مختلف کامنت و این حرف ها است)، ممد آقا توش بشیند با تمام سلسله، جانم با تمام سلسله (منظور از سلسله هم احتمالا عیال و خواهر عیال و باجناق نازنین است).

    خیر قربان این ببخشید ببخشید جسارت است «کرم» سیاست که در وجود من است با پنجاه میلیون دلار هم خوب نمی شود. چه ببریم چه ببازیم هستیم در خدمت تان تا زمانی که انگشتان توان کوباندن کیبرد را دارند.

    با تقدیم احترام
    محمد

  2. Atoosa Says:

    خیلی نوشته جالبی بود. این لاتاری پنجاه میلیونی هم که نصیب من و شما که نشد اما من کلی خندیدم و مثل اینکه بخت شما هم باز شد (اشاره به کامنت موجود!!!!)

  3. Marjan Says:

    آقا من چه تصورى كردم از شما با اين پست! اما من يكبار حدود هشت سال پيش از سوپر خوراك يكى از اين بليطهاى 2 دلارى مسخره خريدم محض بازى ، كه از توش 500 دلار در اومد. براى اونموقع و با 2 دلار، خودش خيلى حال داد.
    —————
    مرجان خانم عزیز سلام

    لطف دارید به من. ولله چه بگویم؟ وبلاگ که قرار نیست همه اش سیاسی باشد. ما هم بالاخره آدمیم مثل هر کس دیگری. گاهی هم حرف دلم را می زنم. در هر حال خوشحالم که لااقل یک بار با یک برنده بلیط لاتاری صحبت می کنم. بلیط تان همواره برنده باد.

    با تشکر
    محمد

پاسخی بگذارید

