«هرکس» کجائی که دااااااااشت رو کشتند!

حرف مردم:

سی سال قبل : هرکس بیاید بهتر است از این شاه دزد.
نتیجه: انقلاب

چند سال بعدش: هرکس بیاید بهتر است از این تندرو‌ها.
نتیجه: رفسنجانی

هشت سال بعدش: هرکس بیاید بهتر است از این گروه دزد‌ها.
نتیجه: خاتمی

هشت سال بعدش: هرکس بیاید بهتر است از این گروه بی‌بخارها.
نتیجه: احمدی‌نژاد

چهار سال بعدش: هرکس بیاید بهتر است از احمدی‌نژاد.
نتیجه:……………

نتیجه کلی: ندارد. فعلا نتیجه و این حرف‌ها به کنار. عجالتا «درس چیه؟ کتاب چیه؟ هندسه و حساب چیه؟ من عاشقم». مشق و تاریخ و فهم و شعور و درک و خرد تعطیل تا اطلاع ثانوی. فقط نباید بگذاریم احمدی‌نژاد دوباره انتخاب بشود. هرکس بیاید بهتر است از او. گور بابای تاریخ و درس گرفتن از آنچه دیگران و خودمان کرده‌ایم.

لینک این مطلب در بالاترین

7 پاسخ to “«هرکس» کجائی که دااااااااشت رو کشتند!”

  1. ورتیگونه Says:

    محمد جان به این رفتار می‌گن پراگماتیسم یا همون عملگرایی!! حالا من و تو نمی‌دونیم پراگماتیسم چه شکلی هستش دلیل نمیشه بیاییم تو فضای مجازی بذر ناامیدی و یاس بکاریم. آقا بیا تو هم پراگماتیست بشو برو به این میرحسین رای بده که احمدی‌نژاد نباشه، حالا نمی‌خوای به میرحسین رای بدی به محسن رضایی رای بده، هرکی به غیر از محمود، چیزی که ازت کم نمیشه. پول بلیت هواپیما تا اتاوا رو هم می‌گم آرش کمانگیر تقبل کنه. سرنوشتت رو خودت به دست بگیر، نزار بقیه واست تصمیم بگیرن. محسن رضایی میاد بستر رو برای مطالبه دموکراسی و آزادی و حقوق بشر مهیا می‌کنه هــــا! اشکال ماها اینه که مطلق‌نگریم، صفر و صدی نگاه می‌کنیم ، سیاه و سفید، از وجود این همه رنگ‌های قشنگ زرد، بنفش، قرمز، صورتی، راه‌راه و از همه مهم‌تر رنگ سبز سیدی بی‌خبریم. به قول خسرو شکیبایی خونه باید سبز باشه، سبز ِ سبز ِ سبز، به قول شهیار قنبری سبز باشید سبز و آفتابی؛ ببین حتی خسرو شکیبایی و شهیار قنبری و گوگوش هم طرفدار این رنگ‌ قشنگ سبز هستن. فقط من و تو موندیم که هنوز سیاه و سفید هستیم.
    خلاصه اگر عملگرا شدی منو هم خبر کن، موفق باشی.

  2. ناشناس Says:

    ما که نفهمیدیم این عملگرایی آخر سر چی چیه ولی دوست عزیز یادت باشه که بدتر از احمدی نژاد توی ایران زیاد داریم. شاید تا حالا لیف و صابونشون به تنه شما نخورده.
    به هر حال….

  3. فابيان Says:

    «»»»مشق و تاریخ و فهم و شعور و درک و خرد تعطیل تا اطلاع ثانوی. فقط نباید بگذاریم احمدی‌نژاد دوباره انتخاب بشود. گور بابای تاریخ و درس گرفتن از آنچه دیگران و خودمان کرده‌ایم.»»»»»

    ديدن تقلاى كودكى براى بلند شدن و اينكه هى زمين ميخوره! گاهى سر و صورتش رو هم زخمى ميكنه, آسونه! نه؟
    تويى كه اونگوشه ديد ميزنى و گاهى هم پوزخند (البته عاشقانه)، نه راه بلند شدنش رو بلدى (لازم نيست همه تئوريسين باشند!)، آيا عجله هم دارى ?!!
    خلاصه يه طورى ميشه! تا حالاش كه شده از اين به بعد هم ميشه!
    من و شما و دوستان هم آبجو به دست اين تقلا رو دور هم ميبينيم گاهى ! بخار آبجو كه زياد شد اول من تئورى ميدم بعد شما بده!! يا نه نميخواد! يادمون رفت كه ما تئوريسين نيستم! غر ميزنيم! با آبجو حال ميده برادر!
    —————-
    فابیان عزیز و محترم سلام

    فرموده اید که:

    ديدن تقلاى كودكى براى بلند شدن و اينكه هى زمين ميخوره! گاهى سر و صورتش رو هم زخمى ميكنه, آسونه! نه؟

    در پاسخ باید عرض کنم که خیر آسان نیست. اما در حاشیه باید بگویم که این کودک صد سال است دارد کلاس اول دموکراسی را می خواند. یا مدرسه اش ایراد دارد یا درس دموکراسی برای او زود است یا از نظر ذهنی مشکل دارد. کدامش است من نمی دانم.

    باز فرموده اید:

    تويى كه اونگوشه ديد ميزنى و گاهى هم پوزخند (البته عاشقانه)، نه راه بلند شدنش رو بلدى (لازم نيست همه تئوريسين باشند!)، آيا عجله هم دارى ?!!

    راستش را خدمت شریف شما عرض کنم راه بلند شدنش را بلد هستم و آن را در «استفاده از فکر» خلاصه می کنم. اما متاسفانه ظاهرا این بچه چندان هم بدش نمی آید که بجای استفاده از فکرش همانطور روی زمین و در میان گل و لای بنشیند روی زمین. من نباید عجله داشته باشم. او که زمین خورده باید عجله کند در بلند شدنش.

    يادمون رفت كه ما تئوريسين نيستم! غر ميزنيم! با آبجو حال ميده برادر!

    من نمی دانم کجا و از خلال کدام سطور نوشته شده توسط من شما به این نتیجه رسیدید که من خودم را تئوریسین می دانم؟ لطفا تذکر بدهید و اشاره بفرمائید به این اشتباه من تا حتما رفع سوء تفاهم کنم.

    با تشکر و تقدیم احترام
    محمد

  4. جهانگرد Says:

    سلام
    بله برای ما استبداد زدگان داخل کشور امدن کسی مثل احمدی نژاد درد اور است یعنی ما دردمی کشیم وشما هم شاهد درد کشیدن ما از طریق ویدئو کنفرانس خواهید بود برای رسیدن به دموکراسی روز دنیا مدل کشور های توسعه یافته راه حل بیان فرمایید نقد بماند برای بعد

  5. جهانگرد Says:

    سلام

  6. ورتیگونه Says:

    دوست ناشناس عزیز، فکر می‌کردم خواننده متوجه طنز کامنت من بشه، البته با توجه به اینکه برخی با استدلال‌هایی مشابه همین استدلال‌های مضحک من طرفدار این کاندیدا و اون کاندیدا می‌شن و براشون گریبان چاک می‌دن، باید حق رو به شما بدم که تصور کنید این اراجیف رو من جدی نوشتم.
    آرزوی موفقیت

  7. فابيان Says:

    محمد جان پيشاپيش ممنون از اين كه قابل دونستى كه جواب بدى..
    چند نكته:

    «»»»»»» کودک صد سال است دارد کلاس اول دموکراسی را می خواند. یا مدرسه اش ایراد دارد یا درس دموکراسی برای او زود است یا از نظر ذهنی مشکل دارد»»»»»»»

    متاسفانه ميتونه تمام اين دليلهايى كه بر شمردى باهم وجود داشته باشه به اضافه دلايل ديگه ، مثلا ديگران هم ضرر ميكنند از برخاستن اين طفل…اين كه اين ماجرا چقدر طول بكشه قابل پيشبينى نيست.

    «»»»راستش را خدمت شریف شما عرض کنم راه بلند شدنش را بلد هستم و آن را در “استفاده از فکر” خلاصه می کنم. اما متاسفانه ظاهرا این بچه چندان هم بدش نمی آید که بجای استفاده از فکرش همانطور روی زمین و در میان گل و لای بنشیند»»»»»»

    دوست گرامى حرف شما من رو به ياد كسى ميندازه كه يك مسئله مثلثات رو بلده حل كنه و اون رو براى بچه دبستانى بارها توضيح ميده، بچه نميگيره! بعد بچه رو به خنگ بودن يا بازيگوشى متهم ميكنه!از اين واضح تر نميتونم توضيح بدم.

    «»»»من نمی دانم کجا و از خلال کدام سطور نوشته شده توسط من شما به این نتیجه رسیدید که من خودم را تئوریسین می دانم؟»»»»»

    رفيق من ميگم كه ما تئوريسين نيستم!! به اين نتيجه هم نرسيدم كه شما خودتان را تئوريسين ميدانيد.
    اتفاقا ما ها آدم هاى معمولى اين جامعه هستيم كه بر خلاف شايد خيلى افراد ديگر كمى فكر ميكنيم! خيلى از موارد با هم هم ايده هستيم و در مواردى نه، دوره گپى ميزنيم، چيزى ياد ميگيريم ، چيزى به هم ميديم همين

    از حوصله شما سپاس
    ——————-
    فابیان عزیز سلام

    من مخلص شما و همگی دوستانی که قابل می دانند در بحث شرکت می کنند هستم. در مورد فرمایشات شما در بالا باید عرض کنم بقول فرنگی ها
    Your point is well taken
    به روی چشم. سعی می کنم با سعه صدر بیشتری با مردمم برخورد کنم. متشکرم از نظر و تذکرتان.

    با تقدیم احترام
    محمد

پاسخی بگذارید

