من بودم، تو بودی، او بود، ما همه بودیم، ما همه با هم هستیم

آدم می‌ماند چه بنویسد. دیروز رفتیم در زنجیره انسانی خیایان یانگ شرکت کردیم. بیشتر از یک روز است که دارم فکر می‌کنم چگونه توصیفش کنم. چه بنویسم که نشانگر آن همه عظمت چنین حرکتی در جامعه متفرق ایرانی در این سر دنیا باشد و چه بنویسم و چه بگویم تا در مقایسه با آن همه باتوم خوردن‌ها و کشته‌های درون ایران توصیف من از این حرکت خودمان در کانادا چیزی به حساب آید. گفتم که آدم می‌ماند چه بگوید. همه بودند. همه آن کسانی که می‌شناسیم‌شان اینجا و نمی‌شناسیم‌شان.  اجازه بدهید تمام قدرتم را جمع کنم و برای دوستان داخل ایران بگویم چه دیدم.

در یک مسیر حدودا شانزده کیلومتری بین خیابان‌های شپرد (در جنوب) تا الگن‌میلز (در شمال) جمعیت در پیاده‌رو‌های کنار خیابان یانگ ایستاده بودند. همه یا پرچم تکان می‌دادند یا پوستر یا پلاکارد. حضور این همه آدم برای یک منظور خاص در جامعه پراکنده ایرانی اینجا تقریبا به یک معجزه شبیه بود. پیر و جوان، کودک و بزرگ همه بودند. اصلا نمی‌توانم کلامی بیابم تا شادی خودم را بیان کنم. تا بگویم حضور این همه آدم در کنار خیابان در اینجا یعنی چه. تا بگویم چقدر احساس غرور کردم. تا بگویم چگونه بغض خودم را خوردم و گریه نکردم کنار خیابان تا بگویم چقدر دلم می‌خواست می‌رفتم تک‌تک آن همه آدم را بغل می‌کردم تا بگویم با همان بادکنک‌های سبزی که مردم تکان می‌دادند چقدر به هوا رفتم تا … اصلا هیچی. ولش کن. به این لینک‌ها نگاهی بیاندازید. اگر باز هم عکسی یا فیلمی از این مراسم پیدا کردم اینجا می‌گذارم‌شان.

6 پاسخ to “من بودم، تو بودی، او بود، ما همه بودیم، ما همه با هم هستیم”

  1. sina Says:

    hi, thanks for ur share, but i would like to add onething, I always appreciate our effort on coming out in yonge street, but i never ever never accept those people of my nation, that put their hands on the horn and driving all way down from steels till shepperd and coming back in almost all afternoons of last 2 weeks,specialy sunday afternoon which is realy makes crap out of other people,it just makes me ashamed that y when our brother and sister in iran, have done the calm protest and gathering, y we have to show the other side, and when talking to police, they said almost 75% of our force is on yonge street because of your gathering. the only thing which i would share is our gathering in UfT and ryerson and parlement, those one was so clear and makes lots of headlines, the rest is( im sorry) but juzst show and stupidity to others.

  2. دومان Says:

    محمد جان

    این بحث بلوکه کردن پول جناب مجتبی در انگلیس همه جا شایعه. اما منبع موثقی من تا حالا ندیدم.
    اگر شما به مورد مشخصی برخوردین، میشه بزرگواری کنی و اون منبع و بانک انگلیسی رو معرفی کنی؟

    یا حق

  3. ناشناس Says:

    what’s with all that noise pollution. This was suppose to be a human chain not to show off your car and disturbing the public

  4. جهانگرد Says:

    سلام
    ممنونیم که به فکر ما در داخل هستید

  5. lord13 Says:

    چه قدر این تناقض این روز ها عادی شده دوست من که ما در کشوری که قاعدتا» باید به ما تعلق می داشت نمی توانیم حتی با دهن بسته راه برویم در حالی که همشهریان سابق ما در هر جای دیگر این دنیا برای انجام این کار آزادترند! مسخره نیست؟ تنها امیدم این روزها این است که پشت این شور شعوری هم باشد چون که خودت حتماگ می دانی جاده خاکی است و شب هم تاریک. و البته هر دو دراز!

  6. moss Says:

    in iraniha dar canada faghat teyak keshidan va kabareh raftan balad shodan…hame anha ya talalag gherefteh ya MAZDAK hastan..zendebad iran va irani..marg bar arab va volferhaie canada..yani faghir irani dar canada….see you.

پاسخی بگذارید

