دلم می‌خواهد احمق باشم

* دلم برای اولین انسانی که تصمیم گرفت خارج غار زندگی کند می‌سوزد. چقدر احمق بنظر همه می‌آمد!
* دلم برای اولین انسانی که سعی کرد با کاشت دانه‌‌های مختلف زندگی کند نه با شکار می‌سوزد. چقدر احمق بنظر همه می‌آمد!
* دلم برای اولین انسانی که بدون اجبار محیط با اطرافیانش خداحافظی کرد و به شوق کشف از دیگران جدا شد می‌سوزد. چقدر احمق بنظر همه می‌آمد!
* دلم برای اولین انسانی که بجای استفاده از تنه درخت به‌فکر اختراع چرخ افتاد می‌سوزد. چقدر احمق بنظر همه می‌آمد!
* دلم برای اولین انسانی که بجای نوشتن از روی کتاب‌ها خواست که آنها را چاپ کند می‌سوزد. چقدر احمق بنظر همه می‌آمد!
* دلم برای اولین انسانی که تفکر چند ده هزارساله را به چالش کشید و بجای قبول اینکه زمین مرکز جهان است گفت «خورشید مرکز جهان است و زمین به دور آن می‌چرخد» می‌سوزد. چقدر احمق بنظر همه می‌آمد!
* دلم برای اولین انسانی که گفت از نسل میمون است می‌سوزد. چقدر احمق بنظر همه می‌آمد!
* دلم برای اولین انسانی که نقشه ساخت هواپیما را کشید می‌سوزد. چقدر احمق بنظر همه می‌آمد!
* دلم برای اولین انسانی که به دیگران گفت «می‌شود به کره ماه سفر کرد» می‌سوزد. چقدر احمق بنظر همه می‌آمد!
* دلم برای اولین انسانی که بجای استفاده از چرتکه کامپیوتر را ساخت می‌سوزد. چقدر احمق بنظر همه می‌آمد!
* دلم برای اولین انسانی که فکر کرد آدم‌های این دنیا را می‌توان با شبکه‌ای جهانی به هم وصل کرد می‌سوزد. چقدر احمق بنظر همه می‌آمد!

نتیجه: خلاف باورهای آدم‌های اطراف شنا کردن چقدر کار احمقانه‌ای است. عاقلانه‌ترین کار این است که با جریان فکری احمق‌ها پیش رفت!

لینک این مطلب در بالاترین

5 پاسخ to “دلم می‌خواهد احمق باشم”

  1. هفتیر کش ورشکسته Says:

    سلام دوست عزیزم محمد آقا.
    بسیار متن تاثیر گذاری نوشتید از بچگی دوست داشتم احمق باشم ولی اطرافیان شرایطش را برایم فراهم نمی آوردند و خودم هم توان آن را نداشتم. ولی دل را به دریا زده ام.هر چه بادا باد.
    قصد از مزاحمت هم این بود که دیداری تازه کنیم هم خبری تازه را بدهم.
    مثل اینکه ولی مسلمین به درک تشریف برده اند و اگر این خبر حقیقت داشته باشد فردا صدایش در خواهد آمد. نمیدانم تا امروز چند بار از این خبر ها پخش شده و راستش من یکی که چشمم آب نمیخورد ولی چه می شود اگر این خبر راست باشد.من که خیلی خوشحال میشوم.
    البته از اینکه یک انسان دار فانی را وداع میکند ناراحتم ولی کسی که خون چندین نفر را ریخته و تا به حال ظلمها به مردم روا داشته اگر از بین برود (به طور طبیعی ) خیلی کیف میدهد.
    برای شما آرزوی سلامتی دارم
    امیدوارم با نظرم اذیتتان نکرده باشم اگر ناراحت شدید از این دیدگاه من بگذارید به حساب جوانی که این شاه مسلمین اجازه نداد بکنم. حق بدهید که از نبودش شاد شوم.
    با تقدیم احترام
    هفتیر کش ورشکسته

  2. خلیل Says:

    و تو، من و دیگران در پی نه نه و بابابزرگمان- آدم و حوا- که بهشت برین را احمقانه برای چشیدن مزه ی گندم و فضولی در کار خدا از دست دادند، به دنیای احمق ها پیوند خورده ایم.

  3. دلم می‌خواهد احمق باشم « نگاهی دیگر « پسر Says:

    […] دلم می‌خواهد احمق باشم « نگاهی دیگر » لینک به منبع […]

  4. ali.gh Says:

    احسنت .فوق العاده است. نکات زیادی دارد

  5. جهانگرد Says:

    سلام
    شجاعت می خواهد مثل شجاعت سخنرانی برای 100 نفر آدم بدون آنکه احساس کنی همه دارند به تو نگاه می کنند همه تو را گوش می دهند اگر کسی آن را توانست این حماقتی را هم که نام بردی می تواند اعتماد به نفس کلید طلایی است  

پاسخی بگذارید

