اگر آخوند اسلام را نمی‌شناسد پس عمه صغرای من اسلام‌شناس است؟

– اسلام اینی نیست که آخوند‌ها می‌گویند.
– عزیز جان شما چندتا کتاب دینی خوانده‌ای؟
– من؟ هیچی.
– عربی بلدی؟
– نه.
– درس علوم دین خوانده‌ای؟
– نه.
– مطالعاتی در تاریخ اسلام داری؟
– خیر، من وقت عزیزم را تلف نمی‌کنم این چیزها را بخوانم که.
– آخر آدم ،*×*،٪﷼*! تو نه درس دین خوانده‌ای، نه زبان این دین را می‌دانی نه کتاب دینی‌ای به دست گرفته‌ای نه تاریخ آن را می‌دانی، آنوقت می‌گوئی اسلام این نیست و آن است؟ آخوند درس دین خوانده (خوب یا بد). متخصص دین است. تو یک آخوند توی کارخانه‌ را نمی‌پذیری چرا که می‌گوئی «این بابا باید برود بنشیند حوزه علمیه سر معقول و منقولش، این بابا را به کارخانه چه‌کار» آنوقت خودت را محق می‌دانی بروی بنشینی در حوزه تخصص همان آخوند کل حرف‌های او را زیر سوال ببری و در نهایت هرچه را خودت خواستی بنام اسلام به دیگران عرضه کنی؟ خلایق هرچی لایق. 

دین همین است که درس دین خوانده‌ها می‌گویند. گر تو بهتری می‌زنی بستان بزن.

11 پاسخ to “اگر آخوند اسلام را نمی‌شناسد پس عمه صغرای من اسلام‌شناس است؟”

  1. Parviz Says:

    درود بر شما

    اسلام همین است که میبینید, تازه این 5 درصد اسلام است و اگر بگوییم آخوندها اسلآم را نمی شناسد مثل این میماند که بگوییم پزشکان از طبابت سر در نمیآورند.

  2. سعید Says:

    ببین من نه می خوام دین رو تایید کنم نه نهی کنم فقط می خوام بگم استدلال شما غلطه!
    آخه عزیز دل من مگه همه چی صفر و یکه‌؟ مگه نمیشه یک دکتر بیاد از حرفه خودش واسه کلاهبرداری یا چیزهای دیگه سوء استفاده کنه؟ به خدا همین طرز فکر ماست باعث شده الان اینجا باشیم! چه دلیلی داره که حتما دین بد باشه چون یک آدم عوضی داره ازش سوء‌استفاده می کنه؟ خاتمی مگه شیخ نیست؟ کروبی چی؟ ترو خدا یک کم منطقی باشین

  3. همراه Says:

    میخوام به آقا سعید بگم: هر چیزی رو میشه خوب یا بد استفاده کرد ولی دین یک بدی داره و اونم اینه که میگه راه اینه و چاه اینه و این حرف خداست پس مثلا مشرکین رو باید کشت و باید زناکار سنگسار بشه و باید دست دزد قطع بشه و قاتل باید قصاص بشه. حالا جرات داره کسی به این فرامین نه بگه! خلاصش حتی اگه ازش سو استفاده هم نشه بازم جایی برای افراد متفاوت اندیش نمی گذاره و با خشونت می خواهد مردم را به عطوفت و مهربانی هل بدهد!!! دین واقعا باید فردی شود و از سیاست جدا باشد تا مزاحم پیشرفت و آزادیهای فردی و قوانین حقوق بشری نباشد. هیچ مخالفتی با دین نیست به شرطی که به صورت امر شخصی مطرح باشد.

  4. بسیجی Says:

    دوست من – ممکن است روحانیت بهتر از من و شما اسلام را بشناسند. اما دیدن رفتار متضاد با آنچه که ایشان به ما میآموزند تخصص نمیخواهد. مثلا نمونه اش کارهائی که در این انتخابات کردند. کجای تعالیم اسلام بر طبق فرمایشات خود علما هیچکدام از این اعمال دولت را تایید میکند؟

  5. حسام Says:

    بگذریم ولی ای کاش آخوندها واقعا اسلام را میشناختند

  6. سروش Says:

    اسلام چيز پيچيده اي نيست

  7. مصطفی Says:

    مشکل دقیقاً همین است که آخوند می‌گه اسلام رو فقط من می‌شناسم و باید از من بگیریدش و حاصل این اسلام شده طالبان و القاعده و حزب‌الله لبنان و جمهوری اسلامی ایران.
    من جای شما باشم نمی‌گویم اسلام را آخوند می‌شناسد و بس، چون نتیجه‌اش همین می‌شود که مردم می‌خواهند اسلام و آخوند را یک‌جا در عبا بقچه کنند و بفرستند به بایگانی تاریخ.

  8. شاگردک Says:

    نوشته تون جالب و در عین حال سفسطه آمیز بود. پیش فرض نوشته ی شما این است که «آخوند» ها همه یک حرف را می زنند. که مسلما این فرضی غلط است. من اسلام آقای منتظری را قبول کنم یا اسلام آقای جنتی را؟
    مشکل ما اسلام و دین و آخوند و عمامه نیست. مشکل استبداد است.

  9. بهار Says:

    مشکل این جاست که دین یک خط قرمز بزرگ دارد و آن فکر کردن درباره خود دین است. آدم وقتی به شک برسد؛ وقتی دین با عقل و دل و حساب و کتاب جور در نیاید، یا باید از این خط قرمز رد بشود و خودش را جهنمی کند !!!!! یا دنبال مقصر بگردد. ما معمولا دومی را انتخاب می کنیم که هم خدا را داشته باشیم و هم خرما را. اما اگر در عمق دین وارد شویم می بینیم زیاد با این قرائت های روشنفکرانه که مد شده از دین میکنند سازگاری ندارد و به همان اسلام طالبانی و آخوندی شبیه تر است تا اسلام خاتمیایی! به هر حال اگر حرف من را قبول ندارید ببینید چند بار در قرآن راجع به آخر عاقبت کسانی که بعد از ایمان کافر شدند یا مثلا آنها که درباره خدا پیغمبر مجادله میکنند؛حرف میزند تا بفهمید این دین حقی برای شک کردن یا مباحثه یا آزادی بیان و آزادی عقیده باقی نمیگذارد. وقتی خدا در این دین این مدلی است، شما از بنده خداها چه توقعی دارید؟

  10. کلیک تابان Says:

    حرف دلمو زدی

  11. Mehrdad Says:

    خب حداقل اینو دیگه همه اسلام پرستان باید قبول کنند که بعد از اینهمه سال – قرنها- و بعد بطور کاملا عینی در زندگی ما- این 31 ساله- دیگه اسلام فقاهتی و اسلام آخوندی باید کاملا خط بخوره!
    همانطوری که شریعتی می گفت! پروتستانیسم اسلامی.
    واقعا اگه سلامت فکر و شرف دارید این واقعیت مسلم رو که میتونید قبول کنید!(؟)!
    اون 2-3 تا آخوند سالم سیاسی جزو خطای آزمایشی دستگاه تاریخی بررسی محسوب میشند.
    واقعا اگه سلامت فکر و شرف دارید این واقعیت مسلم رو که میتونید قبول کنید!(؟)!

پاسخی بگذارید

