پیام جوک

مدتی است دارم با خودم فکر می‌کنم که آیا می‌توانم با کمک شما دوستان در اینجا به تحلیل «جوک» بپردازم یا نه. بنظر من جوک‌های هر جامعه نشان‌گر نحوه تفکر و عصاره اعتقادی آن جامعه هستند. البته شاید با تشریح و تحلیل جوک بمقدار زیادی از زیبائی و جذابیت آن کم شود ولی من فکر می‌کنم که جوک یک پیغام «زیپ» شده است که در بسیاری موارد در کامپیوتر ذهن ما گم می‌شود و هیچگاه «آن‌زیپ» نمی‌گردد.

در هر حال برای شروع کار لطف کنید و به من و دیگر دوستان بگوئید که نظرتان درباره این جوک نسبتا قدیمی چیست؟

«طرف می‌رود ثبت احوال می‌گوید می‌خواهم اسمم را عوض کنم. می‌پرسند اسمت چیست؟ می‌گوید «اصغر ان‌چهره». می‌گویند خوب درست است خیلی بد است. حالا چه می‌خواهی بجای آن بگذاری؟ می‌گوید «اکبر ان‌چهره»».

3 پاسخ to “پیام جوک”

  1. دوگنبد Says:

    دوست محترم
    دوگنبد خبرخوانی آنلاین است که به کمک فیدبرنر و گوگل ریدر نوشته‌های تازهٴ وبلاگها و همچنین اخبار فارسی را جمع‌آوری و منتشر می کند. پیوند سایت / وبلاگ شما به سایت دوگنبد اضافه شده. لطف متقابل شما موجب سپاس و امتنان خواهد بود:
    http://www.dogonbad.com

  2. سارا رها Says:

    سلام ققنوس عزیز
    خیلی بحث جالبی ست این تحلیل جوکها. بقبل از تحلیل شان بنظرم باید دسته بندی شان کنید مثل جوکهای قومی-نژادی, جوکهای سیاسی, جوکهای مردانه و غیره. بنظر این حقیر ظریفترین و کارشده ترین جوکها جوکهایی اند که بدون هیچ توهین و هجویه ای حکومت وقت را با طنز به چالش می کشند.
    جوک بالا جزو جوکهای قومی است که غالبا ملیتی به آن فرد مذکور نسبت داده می شود و هدف جوک در واقع هجو یک آدم نفهم است. حال هر ملیت و قومیتی که به فرد مورد جوک نسبت داده شود, نفهمی مثل یک فحش به همه آن قوم منسوب می شود.

  3. SasY MaNkAn Says:

    Sayt khile … bod,…

بیان دیدگاه