آمریکائی در عراق، آمریکائی در آمریکا

اگر به این صفحه ویکی‌پیدیا  بروید می‌توانید میزان تلفات نیروهای خارجی در عراق را ببینید (تحت عنوان Casualties and losses در جدولی در سمت راست صفحه). از سال ۲۰۰۳ میلادی تا کنون ( ۵ سال و ۴ ماه یا ۱۹۴۵ روز)  حدود ۴۱۰۰ نفر از نیروهای آمریکائی در عراق جان‌شان را از دست داده‌اند. این یعنی بطور متوسط چیزی در حدود ۱/۲ نفر در روز تلفات (هر پنج روزی کمتر از ۱۱ نفر) برای آمریکائی‌هائی که کشور عراق را اشغال کرده‌اند.

حال اگر به این یکی صفحه ویکی‌پیدیا  بروید و جدول Number of Crimes per 100,000 persons (Crime Rates) در انتهای مقاله را بنگرید می‌بینید که در سال ۲۰۰۴ میلادی، آدم کشی در کل آمریکا (Homicide) چیزی در حدود ۵/۵ نفر در هر ۱۰۰،۰۰۰ نفر بوده. یعنی در کل آمریکا چیزی حدود ۱۶،۱۵۰ نفر فقط در سال ۲۰۰۴ میلادی آدم کشته شده. این یعنی هر روز حدود ۴۴ نفر انسان در «آدم کشی»های مختلف در آمریکا جان‌شان را از دست داده‌اند.

نتیجه؟  نتیجه‌گیری‌های‌تان را بصورت کامنت می‌توانید همین پائین بنویسید. در ضمن اگر آمار مستند و مستدلی در زمینه جرم و جنایت در ایران دارید لطفا با ذکر ماخذ بیان بفرمائید. سپاسگزارم.

4 پاسخ to “آمریکائی در عراق، آمریکائی در آمریکا”

  1. emad Says:

    محمد جان مقایسه جالبی بود و لی این مقایسه یک ایراد دارد . این مقایسه وقتی می تونه درست باشه که بگی چند درصد آمریکایی ها در عراق کشته شدند و جند درصد آمریکایی ها در آمریکا. ولی در هر صورت اگر می تونستی این آمار رو پیدا کنی به نتایج جالب ترب میرسیدی که چند عراقی تا حالا توسط آمریکایی ها کشته شدند و چند عرافی توسط خود عراقی ها یا چند عراقی توسط عراقی ها کشته شده و چند آمریکایی توسط عراقی ها

  2. اولاد Says:

    بازي با آمار گاهي اوقات ممكن است فريبنده و گمراه كننده باشد. متاسفانه بيشترين استفاده ابزاري از آمار را ج.ا انجام ميدهد. البته منظورم اين مطلب شما نيست. مثالي بزنم:
    طبق آمار رسمي بطور متوسط هر روز در ايران 79 نفر در تصادفات جاده اي جانشان را از دست ميدهند:
    http://www.aftab.ir/news/2008/jan/02/c4c1199274399_social_urban.php

    . با يك ضرب ساده ميتوان محاسبه كرد كه تنها در ده سال اخير نزديك به سيصد هزار ايراني در تصادفات جاده اي كشته شده اند. مقصر اصلي بسياري از اين تصادفات – بطور مستقيم يا غير مستقيم- حكومت جمهوري اسلامي است. از سوي ديگر در بدترين و خشن ترين وضع ممكن ملت ايران با دادن 20 هزار كشته ميتواند حكومت را سرنگون كند!

  3. Emad Says:

    محمد جان استاد رو برداشتم و به جاش نوشتم دوست البته اگه ما رو واسه دوستی قابل بدونی.

  4. ورتيگونه Says:

    سلام محمد نازنين، اومدم كه به همين ماجراي تلفات تصادفات جاده‌اي در ايران اشاره كنم كه ديدم اولاد عزيز قبلاً زحمت اين كار را كشيده است.

بیان دیدگاه